Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af holdingselskab efter etablering af driftsselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

jeg etablerede primo 2011 et anpartsselskab, som er mit driftsselskab. Jeg ønsker nu at etablere et holdingselskab, hvorunder driftsselskabet skal høre.

I den forbindelse har jeg ladet mig fortælle, at der kan være nogle skattemæssige udfordringer i forbindelse med ansættelsen af den værdi, hvortil driftsselskabet skal indskydes i holdingselskabet.

Findes der en guide til hvorledes en sådan proces skal foregå, herunder hvilken metode værdiansættelsen af driftsselskabet skal ske efter? Jeg ønsker selv at forestå processen omkring dette, men jeg er klar over, at der på en eller anden måde, skal ske en verifikation af værdiansættelsen, således at SKAT vil acceptere denne. Er der nogle specielle forhold, som jeg skal være opmærksom på udover, at et hodlignselskab skal godkendes af en revisor?

Vh. BondeQ

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du vil kunne etablere holdinggggselskabet ved en skattefri anpartsombytning.

Det kræver dog en del papirarbejde via revisor/rådgiver.

 

MvH

Peter 

Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, tak for svaret og hurtig respons på mit indlæg.

Vh. BondeQ

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Peter er inde på er en ombytning løsningen.

Det kan gøres både skattepligtigt eller skattefrit samt med eller uden tilladelse. Udgangspunktet vil i de fleste tilfælde være skattefrit uden tilladelse.  Hvis ombytningen ikke udløser skat, er der dog ingen grund til at gøre det skattefrit.

Kravene afhænger af hvad du vælger...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)