Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmiddag - Hvordan bogføres den?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har lige et spm.

Har igår haft et salgsmiddag med nogle kontakter, hvor jeg prøvede at sælge mig selv og firmaet og talte om evt. samarbejde.

Spørgsmålet er hvordan skal jeg bogføre regningen, kan jeg trække det hele i skat og moms?

Har nemlig hørt at man må kun trække 20% af regningen fra i skat og moms. kan det passe? og hvorfor?

Sådan et møde / middag vil aldrig finde sted, hvis jeg ikke har firmaet.

Håber på noget hjælp. Tak på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan trækkke 25% fra momsmæssigt og skattemsssigt.

 

MvH

Peter

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og tak for svaret.

Tror at jeg vil afholde udgiften personligt. Det er ikke det værd at bruge så meget tid på at trække 25% ud af udgiften.

Tak igen for svaret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Man har 25% skattemæssig fradrag af regningen, hvis følgende betingelser er opfyldt:

  • Udgiften er afholdt "stengt erhvervsmæssigt"
  • Der skal være påført på regningen hvilken "anledning" og "deltagere"

Man kan fratrække  1/4 af momsbeløbet i momsfradrag hvis man er momsregistret.

mvh

Henrik B

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil da sige, lidet er bedre end ingenting.

Såfremt du har en revisor/rådgiver til at lave dit regnskab, sørger han for reguleringen.

 

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rådgivende ingeniør:

Tror at jeg vil afholde udgiften personligt. Det er ikke det værd at bruge så meget tid på at trække 25% ud af udgiften.

Hvorfor ikke tage det med, når du nu kan få fradrag for en del af udgiften?

Nedenfor skitserer jeg, hvordan du bogfører, hvis regningen er på 1.000 kr.

1. Bank: -1000 kr. (kredit)
2. Købsmoms: 50 kr. (debet) --> til info: Købsmoms = 25% af momsen = 200 kr. x 25% = 50 kr.
3. Repræsentation: 950 kr. (debet)

Når året er gået, og du skal til at lave din skatteopgørelse, så har du kun 25% skattefradrag for repræsentation, og du skal derfor trække 75% af saldoen for repræsentation over på kontoen for privat hævet.

1. Repræsentation (saldo 950 kr): -712,50 kr. (kredit) --> ny saldo = 237,50 kr.
2. Privat hævet: 712,50 kr. (debet) --> Du kan også oprette en særlig konto kaldet "75% rep"

Konklusion
Ved repræsentation for 1.000 kr. får du altså 50 kr. tilbage i moms, og du kan fradrage 237,50 kr. i skat.

Som Peter skriver, så er det selvfølgelig noget din revisor klarer hurtigt for dig, hvis du har en sådan tilknyttet din virksomhed.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)