Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Robots.txt i "Site-søgning" - så har jeg set det med...

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

@KTJ-Media: Jeg håber, at du har ret :o)

@Gita: Jeg har gjort tilsvarende her - blot til forsiden, da jeg ikke benytter et sitemap på Webhotel-Tjek. Egentligt tror jeg ikke, at der er meget linkjuice at hente fra de tjenester, men nu er det gjort.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Jesper Nerløe:
Men spørgsmålet er om det kan have en skadelig effekt, hvis Google anser det for en fejl på min hjemmeside, at andre linker til URL'er, der ikke eksisterer. Hvis det har en betydning, så vil det jo være forholdsvis let at bombardere en konkurrents hjemmeside med indgående links, hvor URL'en returnerer en "404 Not Found"-fejl.

Det er da bare om at få 301 Redirected de links så man får linkjuicen :-)

Nu har jeg i hvert fald lavet en 301 redirect fra http://streetpatrol.dk/sitemap.xml til http://streetpatrol.dk/sitemap/

Nemlig, det smarteste er at man 301 redirecter. og endnu bedre at systemet gør det automatisk for en, så man aldrig har 404 eller 410 sider. Det er det jeg gør i mit system, og det virker rigtig godt og efter hensigten.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Nemlig, det smarteste er at man 301 redirecter. og endnu bedre at systemet gør det automatisk for en, så man aldrig har 404 eller 410 sider. Det er det jeg gør i mit system, og det virker rigtig godt og efter hensigten.

Jeg har nogengange tænkt på om det var en idé at gøre det. Nu har jeg også sat en 301 Redirect op på 404 i WordPress. Så får jeg få testet om det evt kan komme til at volde problemer. Ser dog ikke ud til det :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

KTJ-Media.dk:
Nemlig, det smarteste er at man 301 redirecter. og endnu bedre at systemet gør det automatisk for en, så man aldrig har 404 eller 410 sider. Det er det jeg gør i mit system, og det virker rigtig godt og efter hensigten.

Jeg har nogengange tænkt på om det var en idé at gøre det. Nu har jeg også sat en 301 Redirect op på 404 i WordPress. Så får jeg få testet om det evt kan komme til at volde problemer. Ser dog ikke ud til det :-)

Det giver aldrig problemer, men det kommer jo an på hvordan man sætter det op. Hvis du fx bare siger at alle 404 fejl skal redirectes til forsiden, så er det jo ikke lige så effektivt som at sige, alle 404 fejl skal redirecte til en relevant side.

et eksempel:
et link til http://www.ktj-media.dk/kim tetzlaff som så redirecter til forsiden vil jo ikke give lige så meget som det der fx sker i mit system hvor den 301 redirecter til den mest relevante side.

Forstår du hvad jeg mener?

Men det betyder jo ikke at den ene eller den anden er skadelig eller kan skabe problemer, den ene er bare lidt bedre og mere klog end den anden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, klart. Jeg har også beholdt de 301 redirects der er mere specifikke end til forsiden.

En conditional 301 Redirect til min hjemmeside må blive en anden dag. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Ja, klart. Jeg har også beholdt de 301 redirects der er mere specifikke end til forsiden.

En conditional 301 Redirect til min hjemmeside må blive en anden dag. 

:) ja for det er jo ved den "conditional" det bliver rigtig sjovt. man bygger jo ligefrem en god søgemaskine, som tager hånd om mange forskellige ting såsom hvor brugeren er kommet fra, hvad de har søgt på fx Google etc. Ja som sagt er det der det bliver sjovt :) 

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet noget lignende engang for mange år siden til en kunde. Det var så lang tid før jeg kendte til Google og 301 Redirects. Der var det mere for brugervenligheden og nørderiets skyld. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)