Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WP, 2 spørgsmål til at finjustere WP

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har lavet en WP blog hvor jeg skriver opskrifter 

Der er 2 ting som ikke er helt perfekt i forhold til designet synes jeg. Jeg bruger Twenty Eleven (det klassiske) tema.

1) I starten havde jeg den engelsk version installeret, men har fået den installeret den danske her senere. Dog står der stadig "older posts", "continue reading", "featured", "posted in" og lignende, sådan nogle små ting som står på engelsk. 

Er der nogen nem måde jeg kan ændre det til dansk eller skal jeg ind i .php filerne og finde hvor det står og så ændre det?

2) Jeg har prøvet at implementere Google's tilpasset søgning til min side, problemet er bare det ikke er lykkeds særlig godt. Jeg prøvede allerførst at implementere den direkte i Twenty Eleven's søgefunktion (som ikke er på siden pt, da jeg har sat det som en kommentar i koden). Hvordan kan jeg få søgefeltet op i højre hjørne som det almindelige søgefelt sådan at det bliver lidt pænere?

- Stefan

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

1. Du går ind i editoren for filerne, og finder de elementer hvor du skal oversætte. Brug evt. funktionen CTRL + F og skriv det ord du skal bruge. (CMD + F for Mac) så er du fri for at sidde og lede :) men vær sparsom med hvad du ændrer i! 

2. Du vil gerne have søgefeltet op i venstre hjørne, der hvor det plejer at stå i temaet? 

- Jonas Donbæk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Takker :) 

2. Det er oppe i højre hjørne, ikke venstre. Det er jo Twenty Eleven temaet jeg bruger og det er oppe i højre hjørne normalt

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvad du mener: "Det er oppe i højre hjørne, ikke venstre. Det er jo Twenty Eleven temaet jeg bruger og det er oppe i højre hjørne normalt"

Det er normalt i oppe i højre hjørne, hvad er problemet så? :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er at jeg har fjernet den oprindelige søgefunktion som er indbygget i temaet. Jeg har derimod indsat Google's tilpasset søge funktion og den ville jeg gerne placere der hvor den oprindelige søgefunktion var placeret

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have den normale søgefunktion til at bruge Googles' så kan jeg ikke hjælpe dig. 

Men derimod hvis du vil have designet tilbage til hvad det var fra starten, skal du blot installere temaet igen. Husk at aktivere et andet tema FØR du sletter det som er aktiveret :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved skam godt hvordan jeg får den gamle igen. Har bare været inde og ændre lidt i koden og kommenteret noget af det ud. Altså // foran det jeg ikke skulle bruge.

Og bare rolig, har lavet et child tema, så har skam ingen problemer med at få den gamle tilbage.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du begynder at rette direkte i WordPress' standardtemaer, så må du bare forvente at dine ændringer bliver overskrevet ved en senere opdatering. 

Det bedste er at lave en separat Child-theme. 

Tilføjelse: Nu kan jeg se du har lavet Child tema - så ikke noget alligevel :-) 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har skam lavet en child-tema, bare rolig :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)