Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til IBM Server

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bork91:

Hej John

Har haft den til at så med "uEFI Starting" i ca. 30 min. 

Har ikke haft mulighed for at kunne sætte noget op på den, da den ikke er noget så langt har ikke kunne trykke F et eller og andet.

/Morten

Har du monteret ekstra ram-moduler i serveren?

Er der tilsluttet et netværkskabel til serveren (og til en aktiv switch)?

Hvilke enheder i serveren er tilsluttet og trækker strøm fra strømforsyningen (DVD-drev, 1 eller flere harddiske, USB-enheder osv.)?

Når en server har svært ved at starte op, kan det være en god idé at prøve at starte serveren op med så minimal en konfiguration som overhovedet muligt. Men stadig med netværkskablet tilsluttet en aktiv switch. :)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

så kontakt dem i morgen.

Inden du begynder på noget andet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

bork91:

Hej John

Har haft den til at så med "uEFI Starting" i ca. 30 min. 

Har ikke haft mulighed for at kunne sætte noget op på den, da den ikke er noget så langt har ikke kunne trykke F et eller og andet.

/Morten

Har du monteret ekstra ram-moduler i serveren?

Er der tilsluttet et netværkskabel til serveren (og til en aktiv switch)?

Hvilke enheder i serveren er tilsluttet og trækker strøm fra strømforsyningen (DVD-drev, 1 eller flere harddiske, USB-enheder osv.)?

Når en server har svært ved at starte op, kan det være en god idé at prøve at starte serveren op med så minimal en konfiguration som overhovedet muligt. Men stadig med netværkskablet tilsluttet en aktiv switch. :)

Dbh. John

Ja har monteret eksta ram-moduler, og har flyttet dem til slot 1, 2, 4, 5 og nu kommer den frem til "System Configuration and Boot Management"

Nu skal jeg så prøve at kommer vide der fra. For i bunden står der med rød " [S.3108007] System Configuration Restored to Defaults". Har ikke google endnu hvad jeg skal gøre her.

Dette er min første IBM server jeg sætter op, har eller kun sat HP op.

Medstifter af WnB.dk & VPN-Byen.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

bork91:

Ja har monteret eksta ram-moduler, og har flyttet dem til slot 1, 2, 4, 5 og nu kommer den frem til "System Configuration and Boot Management"

Nu skal jeg så prøve at kommer vide der fra. For i bunden står der med rød " [S.3108007] System Configuration Restored to Defaults". Har ikke google endnu hvad jeg skal gøre her.

Dette er min første IBM server jeg sætter op, har eller kun sat HP op.

3108007 betyder, at BIOS er indlæst med standardindstillinger. Du skal nu ind og sætte Boot-rækkefølge og RAID-konfiguration op. HUSK at gemme de ændrede BIOS-indstillinger. :-)

Når du vil installere Windows 2008 på serveren, må du lige sikre dig, at du har RAID-controller driver til indlæsning, når du starter installationen. Ellers kan du risikere, at installationen ikke kan finde den opsatte disk-partition på det konfigurerede RAID.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

3108007 betyder, at BIOS er indlæst med standardindstillinger. Du skal nu ind og sætte Boot-rækkefølge og RAID-konfiguration op. HUSK at gemme de ændrede BIOS-indstillinger. :-)

Når du vil installere Windows 2008 på serveren, må du lige sikre dig, at du har RAID-controller driver til indlæsning, når du starter installationen. Ellers kan du risikere, at installationen ikke kan finde den opsatte disk-partition på det konfigurerede RAID.

Dbh. John

Er ved at sætte BIOS op nu, og håber på at det kommer til at køre nu. 

Mange tak for hjælpen.

Medstifter af WnB.dk & VPN-Byen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen alle sammen!!

Medstifter af WnB.dk & VPN-Byen.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)