Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed køb af IT

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en lille enkeltmandsvirksomhed, og jeg vil gerne købe en computerskærm til firmaet. På webbutikkens hjemmeside kan man oprette sig ind både som privat og firma. Mit spørgsmål er om jeg må købe skærmen privat, eller skal det være som firma? Grunden til at jeg helst vil købe den privat er bl.a, at reklamationsretten kun er 1 år, når man køber som firma. Men køber jeg den som privat kommer firmanavnet ikke på fakturaen. Håber I kan hjælpe mig.

Mvh

Christian

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at købe den som privat, så får du også fortrydelsesretten med.

Det gør ikke noget at firmanavn ikke står på faktura, sålænge man kan se at firmaet har betalt den, den bruges i firmaet og du har gemt din kvittering eller faktura til dit regnskab

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar

Det er rart lige at få bekræftet at det er ok at gøre det på den måde, og at det ikke er ulovligt eller amoralsk :)

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ulovligt, men køber du meget så vil det altid være en fordel at leverandøreren kan se hvem der reelt er køberen så står du bedre i en forhandlingssituation hvis der skal gives rabatter eller ekstra service.

Men køber du en PC udstyr med et par års mellemrum så ville jeg da helt klart gøre det som privat.

Moralsk forkert kan jeg ikke se det er, det er vel rimeligt at du får den samme service som en privat og ikke stilles ringere, jeg har aldrig forstået hvorfor virksomheder ikke har den samme beskyttelse som forbrugeren, men det er der sikkert nogle andre som kan give en forklaring på Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

POLYGON:

Det er rart lige at få bekræftet at det er ok at gøre det på den måde, og at det ikke er ulovligt eller amoralsk :)

Skal man følge lovens bogstaver meget strengt, så er det faktisk ikke lovligt.

Men jeg har aldrig oplevet, at SKAT siger noget til, at man køber noget i sit eget navn, og bagefter trækker regningen ind i sit enkeltmandsfirma.

Ofte er der 2 adresselinier, og du kan ofte benytte dig af "tricket" med at skrive dit firmanavn på den ene af linierne. Det har jeg selv personligt gjort med succes flere gange.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)