Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af webshop, SEO, bogføring, hjælp med prestashop mm! (+ vurdér min side)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Dette er mit første indlæg, så bær over med mig hvis mit indlæg er svært at forstå, eller virker usammenhængende.
Jeg har en masse spørgsmål men jeg prøver at holde det så simpelt som muligt.


Intro:


Jeg går op i fotografering og bruger meget af min tid på det. Jeg har derfor valgt at starte en online butik op, med handel af div. kamera tilbehør, og udstyr til spejlrefleks. 
Jeg er 15 år, og har nu efter 5 måneders venten endeligt fået min tilladelse af statsforvaltningen til at starte firma, og min blanket er sendt ind til Skat hvorefter de vil behandle min sag, så jeg burde kunne have mig et CVR nr. i løbet af ferien, hvor jeg også vil få aftaler med leverandører på plads.
I løbet af de 5 måneder har jeg købt/solgt ting på div. brugtmarkeds sites, hvor jeg nu er ved at have et startskapital til min butik, som jeg er tilfreds med.

I forbindelse med opstart har jeg mange spørgsmål. 

Først og fremmest nu hvor siden er lavet, vil jeg gerne søge hjælp til bedst mulig SEO og værktøjer til at jeg bliver vist frem, uden alt for høje omkostninger.

Jeg ønsker et nemt bogføringsværktøj optimeret til webshops. Min mor tilbyder bogføring af siden, men jeg mener ikke at det er optimalt at bruge C5 til dette. Hun bruger det selv, i hendes firma men da det er et engros firma, med færre indkøb og salg er det mere overskueligt at bruge C5. Når det så er sagt, er programmet også outdated og jeg er sikker på at der er andre, billigere bedre alternativer.

Jeg bruger Prestashop som siden er bygget op om, hvor jeg har haft både en designer og en programmør inde over. Jeg mener selv at resultatet ser meget præsentabelt og professionelt ud, men det kan være det blot er min mening. 
Hvis nogen har dybere erfarring med programmet, ønsker jeg deres hjælp da jeg har mange spørgsmål til det.
Fx hvordan du holder regnskab med din Prestashop e-butik, hvordan du får sendt Track & Trace afsted, og om der findes en smart løsning hvor dét kan blive sendt afsted pr. automatik.

Men vent..! Siden er stadig under opbygning. Dog er det mest basale på plads. Der skal laves nogle forskellige customiserede bannere, i bunden af siden, og indkøbs-vogn interfacet skal ændres lidt på.


Hvis det har nogen relevans har jeg et startkapital på ca. 60.000 hvor et rimeligt beløb også er afsat til drift af siden, og SEO. Dette betyder selvfølgelig også at jeg ikke kan købe enorme partier hjem, så i øjeblikket holder jeg meget øje med leverandører fra især www.alibaba.com

Jeg håber nogle kan give mig svar på nogle af mine mange spørgsmål, om gode råd mht. opstart af firma eller idéer til ændringer på siden. Skype-Smile

Sofus Wilms
www.strobisten.dk 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Du er en imponerende 15 årig dreng! Dengang jeg var 15 lavede jeg ikke andet end at spille computer :=)!

- Mht. bogføring, så har kan e-conomic integreres i webshops.

Ellers kan jeg anbefale dig at læse SEO 2.0, SEO-lex, AdWords-lex, konverteringskarma og blive medlem af e-universe. Så er du dækket rigtig godt ind, og så er du også bedre rustet til at vælge SEO-leverandør!  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)