Nu er jeg så nødt til at spørge... Jeg har nu nummer på alle mine bilag, men på et tidspunkt købte jeg en mobiltlf til at kunne bruge den erhvervsmæssiget. Fakturaen har så fået et bilags nummer og er blevet bogført. Senere har jeg fandt u af at mobilen levede ikke op til forventningen og derfor har jeg givet den videre til konen. Den kan jeg selvfølgelig ikke blive ved med at bogføre i regnskabet. Jeg har så ladet bilaget udgår.... Er det helt galt????? |
Ja vil jeg da sige . du kan ikke bogføre (og lade firma betale går jeg ud fra) et aktiv, og så tage det ud vil at fjerne bilaget (du må køre et manuelt system eller via excel eller lignende for at kunne gøre det overhovedet)
Skal alt være rigtigt, skal du bogføre dit køb og så dit salg til din kone og til korrekt værdi og så er det ude (og så skal jeg ikke begynde at gøre mig klog op hvis du har købt med moms og jo skal sælge med moms osv - men det skal du jo lige ha med)
Gætter dog på du kører helt manuelt i f.eks excel og der kan jo i princip alt rettes bagudrettes - omend det ikke er den godkendte procedure
vh