Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu lige med kaffe...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver websites, apps og andet interaktivt lir. For det meste bruger jeg kun en bærbar til arbejdet, og derfor kan jeg godt lide at arbejde på caféer rundt omkring.

Mens jeg arbejderJeg har altid bare betalt for kaffe osv for egen regning(privatkontoen) og smidt kvitteringerne væk. I dag kom jeg til at tænke på om det egentligt fra fradragsberettigede udgifter. Hvis det er, hvordan beviser jeg så at udgifterne har været mens jeg arbjeder?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du ikke har kunder, ansatte eller firma forbindelser med, så kan du godt glemme alt om at få noget fradrag og andet for det.

/Kenneth

Fra Aarhus C
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Kenneth. Jeg har ingen ansatte nej. 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da godt lige smide en anbefaling af Jesper fra Talkontoret også - ham har jeg brugt i et par år nu og er rigtig glad for det. 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens:

Jeg laver websites, apps og andet interaktivt lir. For det meste bruger jeg kun en bærbar til arbejdet, og derfor kan jeg godt lide at arbejde på caféer rundt omkring.

Mens jeg arbejderJeg har altid bare betalt for kaffe osv for egen regning(privatkontoen) og smidt kvitteringerne væk. I dag kom jeg til at tænke på om det egentligt fra fradragsberettigede udgifter. Hvis det er, hvordan beviser jeg så at udgifterne har været mens jeg arbjeder?

Hej Jens,

Under normale omstændigheder vil du ikke kunne opnå fradrag for disse udgifter, da de ikke vurderes som nødvendige omkostninger i forbindelse med din virksomhed.

Dog kunne du måske opnå fradrag alligevel ved at argumentere for, at du ikke har den nødvendige kreativitet, uden at du sidder på caféen. Yderligere kan du argumentere for, at du ikke har fradrag for andre udgifter i forbindelse med kontorhold, og at caféen dermed anses som værende dit kontor.

Jeg har faktisk talt med en skattemand, som tidligere har været med til at acceptere, at en kunstmaler trak udgifter fra til rødvin, da kunstmaleren argumenterede med, at han ikke kunne male uden at være fuld. Hans værker blev simpelthen usælgelige, hvis han malede dem i ædru tilstand.

På den måde blev rødvinen betragtet som et nødvendigt prodsuktionsredskab på linie med kanvas, pensler og farve, og han opnåede dermed fuldt fradrag for sine udgifter til rødvin.

Så det er ikke umuligt, hvis du argumenterer korrekt for din sag. I mange tilfælde kan man tale sig til et fradrag, hvis man har de rigtige argumenter.

Om mit forslag til din argumentation ovenfor holder, kan jeg dog ikke garantere dig, men du kan jo gøre forsøget - du har kun noget at vinde, ved at forsøge.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)