Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat og backup services

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vidste ikke lige hvilken kategori denne post skulle i.

Hvis man nu er advokat og søger en online backup løsning er der så noget man skal være opmærksom på? Er det f.eks. lovligt at backup'e til udlandet? Andre ting?

Mvh

Mads

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

bump -  jeg kunne virkelig godt bruge et råd omkring dette.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal være opmærksom på at nogle udbydere har serverne stående i udlandet, det er meget udbredt blandt udbydere af webhoteller og nok også online backup, men for nogle af dine kunder så er det måske et juridisk problem at data ikke befinder sig her i landet.

Der er sikkert mere du skal være opmærksom på, men det er ihvertfald en vigtig ting for især offentlige kunder som IKKE må have data i udlandet.

Det er lovligt nok for virksomheder og private sålænge at feks. regnskabsdata også befinder sig i DK

Jeg benytter mig af et tysk datacenter til mine webhoteller (sælger ikke online backup), der er også mange som bruger datacentre i USA.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har leveret en række skræddersyede backupløsninger til en række af mine kunder, typisk fungerer det ved at vi sætter en ekstern netværksharddisk ud til kunden, her gemmer kunden så sine dokumenter mens vi automatisk logger ind hver nat og tager en kopi af alle filer på disken og gemmer dem et sted i verden hvor kunden nu måtte ønske det ... relativt mange vil gerne have det i Danmark, så det laver vi selvfølgelig til dem :-)

Vi bruger opensource værktøjet backuppc som kan hente data via en ssh forbindelse, det kan lave deduplication og så kan det gemme historik, så vi f.eks. kan genskabe filer op til en uge eller en måned efter de blev slettet / ændret :-)

Du må gerne kontakte mig hvis du vil have et tilbud, alternativt kan du jo selv downloade backuppc gratis og prøve dig frem :-)

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den løsning vil jeg helt klart anbefale fremfor en ren online backup løsning, så kan man næsten ikke være mere sikker på at data er godt beskyttet, det er også langt mere effektivt da netværksdisken er online hele tiden så backuppen kan blive scheduleret til at køre om natten hvor den forstyrrer mindst muligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)