Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af kørsel??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino....

Jeg har lavet et lille firma, som kun er en biting ved siden af mit normale job....

Lige nu lejer jeg mig selv ud til mit gamle firma, og før da jeg var ansat og selv lagde bil til fik jeg 3,67kr./km. (mener det er det taksten er) men nu hvor jeg sender faktura til dem men stadig kører rundt i egen bil til jobsene, hvordan kringler jeg så den?

Sender jeg en faktura til dem og kan jeg så trække pengene skattefrit ud af firmaet eller hvordan?

Bilen jeg kører i, er vores helt egen "almindelig" private bil på hvide plader...

Mvh
Dan

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Du sender en faktura til kunden inkl moms. Du og din kunde bestemmer selv hvad kørselen skal faktureres til. Det er Skat uvedkommende.

Du kan trække kørepenge ud af virksomheden ud fra statens takter (det du selv er inde på)
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg fakturere statens takst plus moms, så burde det passe? hvis vi siger jeg fakture 3,5kr/km + moms, så kan jeg trække de 3,5 ud skattefrit (statens takst) til mig selv, og så betale momsen til skat....

Rigtig forstået?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Statens takst i 2011 er 3,67 for de første 20.000 km, og 2,00 for kørsel udover 20.000

Ellers korrekt forstået!
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)