Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorhjælp hvornår?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er startet selvstændig 1.5.2011, men har haft cvr.nr i halvandet år, da jeg kører en lille hobby virksomhed ved siden af.

Jeg kører mit regnskab i E-moms og føler selv at jeg har rimeligt styr på det.

MEN det med udvidet selvangivelse og hvad der må trækkes fra, er jeg meget i tvivl om. Min virksomheds omsætning har været støt stigende måned for måned, så jeg ved, at jeg begynder at "skylde" i skat og det bekymrer mig lidt, at jeg ikke har helt styr på det.

Jeg har besluttet, at jeg skal have en revisor ind over for lige at løbe mit regnskab igennem OG hjælp til at lave selvangivelsen, men den skal jo først laves til foråret, så hvornår skal jeg bede om hjælp? og har nogen en ide om, hvad det koster? og kan man roligt give sin revisor adgang direkte i regnskabsprogrammet og skal det ikke ske inden regnskabsåret afsluttes 31.12.2011.

Mange spørgsmål, men hjælp lige en novice i det regnskabskyndige :-)

DBH

Linda

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linda.

Jamen du har til 1/7-2012......til aflevering af selvangivelsen.

Er du ikke forskudsregistreret med din virksomhed?

Dette kan du få gjort eller opspare den forventede skattebetaling, og så senest betale den

31/12/2011 rentefrit.

Adgang til regnsabsprogrammet.....no problem....og det er dig der bestemmer hvornår.

Prisen afhænger lidt af hvor mange bilag, orden i bogføringen mv.

 

MvH

Peter

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Linda,

I tillæg til det Peter skriver vil jeg anbefale dig at konrakte en revisor her i løbet af efteråret, således du kan få lavet en forskudsberegning på din skat, så du eventuel kan nå at lave en indbetaling, så den restskat der kommer til foråret 2012 ikke tillægges for mange renter som ikke giver fradrag.

Derudover vil jeg give Peter ret i at du trygt kan give en revisor adgang til dit system samt at prisen kræver nogle flere oplysninger end du har givet her.

Du skal være velkommen til at kontakte mig såfremt du ønsker et tilbud herfra. Jeg kan kontaktes på mk@ksrevision.dk eller 42 22 49 32.

Mvh.

Morten.

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har afgjort med dig selv, at du har behov for at få en revisor med på sidelinjen, så synes jeg du skal tage kontakt til en allerede nu - det er alt andet lige noget nemmere (og formodentlig også billigere) at få rettet op på evt. fejl nu end når året er gået. I forlængelse heraf virker det til, at en foreløbig skatteberegning for 2011 kunne være en god idé, så du har mulighed for at samle lidt op på skattebetalingerne allerede nu, frem for "5 minutter i lukketid".

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)