Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ø paa amino og i wordpress 3.2.1

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg sidder ved en Macbook pro med fransk tastatur dvs jeg har ikke æ ø og aa.  Jeg holde ALT nede og trykke paa A for at faa æ. Jeg holde ALT nede og trykke paa 0(nul) for at faa ø.  å  kan jeg ike finde saa det bliver aa.

Naa men foer i tiden kunne jeg godt bruge ALT+0 for at skrive ø men nu virker det ikke paa Amino og i ny wordpress 3.2.1 backend.

Jeg faar dette billede frem:

Nogen der ved hvorfor det pludselig ikke virker og hvad jeg kan goere for at afhjælpe det da det er træls.

Mvh

anders

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke haft samme problem - Skriver selv fra en tysk MacBook Pro, som derfor også mangler Æ Ø Å..

Måden jeg har løst mit problem på er at lave en genvejstast, hvorpå jeg skifter tastatursprog

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:
Måden jeg har løst mit problem på er at lave en genvejstast, hvorpå jeg skifter tastatursprog

Hej den er jeg ik helt med paa hvad du mener/har gjort der?

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sry, det gik måske lidt hurtigt :)
Prøver at forklare det lidt bedre den her gang :)

Istedet for, som du har gjort indtil nu hvor du har brugt ALT tasten til at lave de danske bogstaver, så ændrer jeg tastatursproget til dansk.

For mig som skriver fra en tysk Macbook betyder det at ö tasten bliver til æ, ä bliver til ø og ü bliver til å.

Jeg ved ikke helt hvordan det ændre tingene på et fransk tastatur, da jeg ikke lige ved hvordan layoutet ved jer er :)
Hvis du bare er nogenlunde vandt til at skrive på et dansk tastatur, lægger du ikke mærke til, at der står noget andet på tasterne.

Når jeg skal skrive længere tekster på dansk har dog et trådløst dansk tastatur, som jeg sætter til (min macbook står alligevel i en dockingstation)

Du kan se her hvordan du ændrer tastatursproget og opsætter genvejstaster dertil - ved mig er genvejstasten f.eks. alt+space.

http://www.wikihow.com/Change-the-Keyboard-Language-of-a-Mac

Håber det hjalp lidt :) 

Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

dannieh:
Du kan se her hvordan du ændrer tastatursproget og opsætter genvejstaster dertil - ved mig er genvejstasten f.eks. alt+space.

Grunden til jeg bruger en genvejstast, er for ikke at skulle ind i instillinger osv. hver gang jeg skifter mellem dansk og tysk :)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, ok paa den maade, takker skal proeves

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)