Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse & momsnummer

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har to spørgsmål som jeg er lidt i tvivl med.

1. Jeg har fået at vide fra SKAT at man skal lave en forskudsopgørelse på sin virksomhed, dvs. hvor meget man regner med at tjene i dette år og taste det ind på deres hjemmeside. Det har jeg så gjort. Efter et par dage modtager jeg så to girokort hvor jeg skal betale arbejdsmarkedsbidrag på det beløb jeg har tastet ind på forskudsopgørelsen. Har forstået det hele indtil det her - Jeg har fået at vide at man skal konstant ændre sin forskudsopgørelse hvis man tjener mindre eller mere. Men hvad hvis jeg betaler mit girokort og lige pludselig tjener mere eller mindre end det jeg har tastet ind på forskudsopgørelsen, hvad skal jeg så gøre? Jeg skal vel først og fremmest rette forskudsopgørelsen inde på Skats hjemmeside, men hvad med de to girkort jeg allerede har betalt?

2. Jeg skal have hentet nogle varer fra tyskland som et transportfirma skal hente og levere. De har så givet mig en pris + moms. De siger så til mig at hvis jeg har et moms nr, så kan jeg sparer momsen. Mig og min kammerat har et firma og et momsnummer derfor har vi tænkt os selvfølgelig at sparer momsen, men er der så noget man skal gøre? Varen som vi henter er til os selv, og ikke en varer vi skal videresælge.

Mvh

Mykremin

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)