Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab: Udenlandske fakturaer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har to konkrete fakturaer fra noget software, som jeg har købt af en virksomhed i USA.

1) Den første er totalt €12,85, men da jeg kunne opgive mit danske momsnummer under købet, er der VAT sat til 0% på denne faktura.

2) Den anden er totalt €31,99, men her er der til gengæld påført 25% moms, noteret som €8.

Hvordan skal disse to indgå i mit momsregnskab? Jeg går ud fra, at både €12,85+€31,99 skal indgå i "Moms af varekøb i udlandet", men hvordan skal de indgå i min købsmoms? Er det bare plus €8 eller skal der også indgå indførselsmoms for invoice 1?

På forhånd tak for svaret.

Mvh. Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

1. Du skal beregne EU-erhvervelsesmoms her.

2. Du må ikke blande udenlandsk moms ind i dit danske momsregnskab.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Jeg mener faktisk at du i begge tilfælde skal lægge 25% moms på dit køb uden for EU (importmoms). Det er ikke momsfrit at købe af en virksomhed uden for EU, det er kun momsfrit hvis du sælger til en virksomhed inden eller uden for EU.

Som køber skal du altid tilføje moms på 25% på dine køb både inde og udenfor EU.

Læs evt en artikel jeg tidligere har skrevet om netop denne problemstilling: http://www.emomsen.dk/moms-inden-og-udenfor-eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg ikke..du kan ikke momse et køb belagt med udenlandsk moms med yderligere dansk

moms.

Så nej...Thomas.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville smide 25% på det første og beholde de 25% som allerede er lagt på det sidste beløb. Det var måske ikke klart. Jeg vil ikke smide 25% moms oven på 25%.

Men jeg mener stadig at der skal 25% moms på alle køb foretaget i udlandet. I det ene tilfælde er der så allerede regnet moms.

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Jeg ville smide 25% på det første og beholde de 25% som allerede er lagt på det sidste beløb. Det var måske ikke klart. Jeg vil ikke smide 25% moms oven på 25%.

Men jeg mener stadig at der skal 25% moms på alle køb foretaget i udlandet. I det ene tilfælde er der så allerede regnet moms.

Tak for jeres svar.

Dvs. at hvis jeg har en faktura fra EU (minus DK selvfølgelig) eller udenfor EU, hvor der står angivet et momsbeløb (som i 2. tilfælde i mit første indlæg), så behøver jeg ikke at betale importmoms -- og slipper altså for at skulle betale yderligere 25% af beløbet (under "Moms af varkøb i udland")?

Mvh. Dennis

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Yes.......!

 

MvH

Peter

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter alle disse svar blev jeg nu selv lidt usikker om den måde jeg gør det på var OK.

Jeg har netop også købt et programmer online. Og jeg kom til at betale amerikanske moms.

Jeg har så valgt at skrive 0 kr. i moms regnskab og bogfører helebeløbet som en omkostning på virksomhedens regnsskab. Er det OK, tror I?

mvh. Rådgiveren.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja..ligge bortset fra, at den amerikanske moms har du ikke fradrag for, medmindre du søger den

refunderet.

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)