Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg indberette moms sådan her?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

JakobN:

rnthc:

Jamen hvis nu det kun er udgifter jeg bogføre til at trække fra.

Alt hvad jeg har af udgifter er jo egentlig fradragsberettiget?

Formentlig er alle dine udgifter fradragsberettiget men de er ikke nødvendigvis med moms.

Du BØR få indført korrekt bogføring, så dit regnskab også er korrekt. Ellers får du problemer hos SKAT, du helst vil undgå.

Jeg har for en god ordens skyld tjekket og alle mine udgifter er med moms.

Tro mig, jeg argumentere ikke for at være negativ eller noget, mere fordi jeg virkelig gerne vil være sikker, netop pga jeg helst vil undgå disse problemer med Hr. SKAT.

Jeg har erhvervet mig en version af Microsoft Dynamics C5 Light som jeg modtager i næste uge, men jeg skal indberette moms i dag. Og det er derfor jeg søger denne "simple" løsning.

Næste måned bliver det hele bogført i C5

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun bakke Mathias op i det han siger ! Få fat i en revisor til at hjælpe dig igang.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

rnthc:

Så det jeg tænker på er at gøre sådan her:

Regne hvad jeg har omsat i hele denne her måned.

25% af månedens omsætning. = til SKAT

Købs moms. Tag alle regningerne, ligge dem sammen. Resultat af det trækker jeg 25% fra og det er så købsmomsen jeg indberetter.

Kan man gøre det sådan?

Nej, det kan du ikke gøre.

Du skal finde dine salgs- og købsbilag, og overføre det korrekte momsbeløb fra hver af disse bilag til din samlede indberetning af salgs- og købsmoms.

I forbindelse med din købsmoms kan der være flere tilfælde, hvor du ikke har fuld fradragsret for momsen, og der skal derfor korrigeres inden du indberetter.

rnthc:

jeg er HELT blank hvad det gælder indberetning af moms.

Hvis du er helt blank på området bør du nok tage kontakt til en bogholder, som på timebasis kan hjælpe dig lidt i gang med indberetningerne. Det behøver ikke at blive så dyrt.

Alternativt kan du tage et kursus i bogføring.

Derudover bør du sætte dig grundigt ind i reglerne, og måske købe lidt litteratur omkring det at føre bogholderi.

 

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan man tage disse kurser du nævner?

Og kan du anbefale nogle let forståelige bøger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

http://regnskabsskolen.dk/ er oplagt både til litteratur og kurser - men er man helt blank vil det generelt være klogt at lave aftale med en ekstern bogholder som med nogle få timer her og der kan checke regnskab og bilag online

Du kan også finde en hel del i denne INDHOLDSFORTEGNELSE og i alle fald skaf dig et regnskabprogram, f.eks www.dinero.dk  

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er et noget gammelt spørgsmål jeg svarer på, men da det at afregne moms aldrig bliver for gammelt, er det relevant alligevel.

Ved at læse  artiklen Sådan fungerer moms får du en klar og enkel forklaring på selve begrebet moms. Også om afregning af moms.

kh

Mogens

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg foreslår dig at oprette en konto hos billysbilling.dk der er gratis den første måned. Tast alle dine bilag ind der, så får du de korrekte tal til skat og moms regnskabet, lige til at taste ind.

Måske kan Dinero det samme? Det kan du få her gennem Amino og der er meget hjælp at hente til fakturering osv.

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Jeg foreslår dig at oprette en konto hos billysbilling.dk der er gratis den første måned. Tast alle dine bilag ind der, så får du de korrekte tal til skat og moms regnskabet, lige til at taste ind.

Dette vil med sikkerhed give forkerte tal til både moms og skat!

Den moms der står på bilaget er ofte ikke den moms, som du skal indberette, da der ofte skal korrigeres for delvis fradragsret, eller indberettes ekstra moms, som følge af momsfrit køb i EU.

Du får heller ikke de korrekte tal til SKAT, da der skal korrigeres via et skatteregnskab, når først virksomhedens resultat er udarbejdet.

Så hvis du bare taster alle tal direkte ind fra dine faktura, så er du 100% sikker på, at der bliver fejl i dit regnskab!

PS. Det er ikke mig, der har givet dig 1 stjerne! :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)