Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med betalingssystem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er igang med at få lavet en hjemmeside, der skal udbyde små design opgaver til virksomheder,
da det er relativ små opgaver der skal løses, havde vi tænkt på noget med man fx. betaler 30% i depositum, og resten når opgaven er færdig.

Er det muligt hos nogle af dem, der udbyder online betalingsystemer, syntes ikke selv jeg har kunne finde noget om det?

www.komoli.dk
Kost motion Livsstil

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tænker på at tage kreditkort på din hjemmeside, så skal du nok overveje, om det er værd at betale op til flere tusinde kroner for betalingsgateway + handelsaftale med nets.

Ellers så kan du jo kigge på eWire.dk. Her kan du vælge mellem en del ting. Noget der måske kan passe dig, er at du kan lave en betalingsknap, -email, -link, og herefter sende dette til kunden. Når kunden trykker på overstående, bliver de videreført til eWires sikre betalingsgateway, hvor der står en forudbestemt - af dig - besked, beløb, etc. Det eneste kunden skal gøre, er at indtaste betalingsoplysninger, og overføre.

Fra Rødovre
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil foretrække at kunne modtage betaling via kredit kort, men syntes det virker lidt smådyrt at starte op, og også at have kørerende.

Nu kender jeg ikke rigtig ewire, men kan se det er en dansk form for paypal.
Vil det så kræve kunden skal oprette en bruger først, før de kan betale?
Og får man så en kvittering, fra ewire med hvem, og hvor meget de har overført?

www.komoli.dk
Kost motion Livsstil

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT: Jeg var måske lidt for hurtigt ude der. Jeg synes betalingsprocessen er ændret, siden jeg sidst brugte det. Nu skal der sendes en adgangskode til kundens e-mail, inden man kan købe.

Hej,

Korrekt, det er lidt en dansk udgave af paypal.

Nej, kunden skal ikke oprette en bruger først. Du kan samtidig se at kunden har betalt med det samme. Og jeg mener du også burde få en kvittering. 

Fra Rødovre
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg har kigget lidt på det, jeg ved ikke om alle vil syntes det virker lige troværdigt at man bliver sendt videre til en anden hjemmeside, det kan godt virke lidt "amatør" agtigt, syntes jeg.

Men hvordan får man så byttet sin ydelse til penge med kunden, det er bare og stole på hinanden?

Det kan jo godt være lidt svært at fremvise sit design, uden at de måske bare "stjæler" det og lader vær med at betale.

www.komoli.dk
Kost motion Livsstil

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du benytter f.eks. quickpay som betalingsgateway, kan du lave "del-hævninger". Dvs. du kan hæve f.eks. 30% at det indbetalte beløb, og så resten senere. Hvis du kan undvære muligheden for at folk kan betale med rene Dankort (uden visa) laver du aftale med EuroLine om indløsning (via quickpays gateway). Din udgift ud over quickpay (149,- / måned) er så en procent af beløbet der indløses til Euroline (forhandles individuelt men du skal nok regne med 2% +/-).

/Henrik

Fra Rødovre
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kunden så nogen sikkerhed for jeg ikke bare hæver det hele med det samme?

 

 

www.komoli.dk
Kost motion Livsstil

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Han vil altid kunne lave en indsigelse til sin bank, hvorefter pengene bliver tilbageført. Men der findes vel ingen løsninger - ud over noget med bankgarantier - der giver din kunde den sikkerhed, med mindre han først betaler den sidste del når opgaven er udført?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)