Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fordel ved .com ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal snart til at lave en international blog på engelsk omhandlende fodboldklubber.

Målgruppen er komercielle ansatte af fodboldklubber. Så nok en alder på 35 - 65 år.

Herved er jeg dog meget usikker om hvorvidt det domæne jeg køber skal være .com?

Er der nogle fordele? 

Hvis nej, hvilket andet domæne burde jeg så købe?

Udover, skal jeg så også orientere mig angående om der er nogle konkurrenter med samme domæne. Eks:

Jeg ejer fodbold.org

og min konkurent fodbold.com

Eller skal jeg bare fokusere på at drive min blog, og så når bliver accepteret af målgruppen, at jeg automatisk rykker højere op på Google end min konkurrent...

 

Tak for hjælpen,

- Peter

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Der er en række fordele ved at vælge et .com over f.eks .dk hvis du satser på at lave en international blog, først og fremmest så ligger google større vægt på et .com domæne med engelsk indhold i forhold til .dk, hvor du samtidig nemmere vil blive fundet hvis en i f.eks. usa søger på noget du har omtalt på bloggen, da .dk sider ikke har særlig stor værdi for udenlandske besøgende.

Du vil også have den fordel, hvis din side går hen og bliver stor, så skal du ikke være bange for at en konkurrent går ind og køber .com for at høste på din success

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det virker mere professionelt og mere troværdigt efter min mening. :) med et .com domæne.

Manageren:
Udover, skal jeg så også orientere mig angående om der er nogle konkurrenter med samme domæne. Eks

hvis du går hen og bliver stor skal du jo overveje at have alle domæner for din side :)

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)