Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Subdomæne eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis man nu har en side, men ønsker at tilføje en ny sektion, hvad vil så være den bedste måde at gøre det på? Via en mappe/folder eller via et subdomæne?

Jeg ved i forvejen at et subdomæne som eksempelvis morten.amino.dk bliver betragtet som et selvstændigt domæne, hvorimod eksempelvis amino.dk/morten vil blive betragtet som være en del af amino.dk.

Det jeg tænker på i denne her sammenhæng er ikke så meget SEO-mæssigt, selvom tanken naturligvis også leder derhen på, hvilket er grunden til at den er postet i SEO-forummet.

Tager man et eksempel som Amino som er et forum. Så har Amino også nogle ting som ikke er lavet specifikt til et forum, men derfor er lidt en adskilt del. Her kan vi nævne eksempelvis Amino Buzz.

Adressen til Amino Buzz er Amino.dk/buzz - Dermed er Amino Buzz altså en direkte del af Amino.

Vi kan så tage et eksempel fra eksempelvis Yahoo og Yahoo mail.

Yahoo er inddelt i adskillige subdomæner. Alene det når du skriver yahoo.com på adresselinjen, og knalder enter-tasten i, så finder Yahoo.com ud af hvor du kommer fra - i det her tilfælde Danmark - og smider mig så over på dk.yahoo.com som er et subdomæne.

Går du ind på Yahoo, og skal logge på din mail, så hedder adressen mail.yahoo.com.

Problemstillingen ved det her er, at jeg jo ser alt på Yahoo som en samlet del, og det samme med Amino, men Yahoo har valgt at bruge subdomæner hvorimod Amino og tonsvis af andre hjemmesider vælger at bruge mapper/folders.

SEO-mæssigt, og brugervenlig-mæssigt - hvad er så mest hensigtsmæssigt at gøre?

Jeg har læst en del om emnet, men det er ikke meget der er af danske sider der går i dybden med det. Så her kunne det være interessant at finde ulemper, og fordele - eller om det rent faktisk kan være underordnet.

Fordelen for mig at se SEO-mæssigt ved IKKE at bruge subdomæner, er naturligvis at siden bliver en direkte del af den pågældende side, hvis der naturligvis linkes til den.

Men f.eks Yahoo, har jo en side-menu med alle produkter tilhørende Yahoo. Hvorfor har Yahoo set det som en fordel at have subdomæner.

Jeg håber nogen har lyst til at fortælle, henvise eller forklarer mig tingene :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO-mæssigt er domæne.dk/ny-side løsningen altid bedst.

Brugervenlighedsmæssigt mener jeg ikke at der er den store forskel på subdomæner og undermapper....Det er altså kun nørder der går op i om URLen ser sådan xxx.xxxx.dk eller sådan xxxx.dk/xxx ud...husk på de fleste mennesker ved slet ikke hvad de foretager sig, når de er på internettet.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:

SEO-mæssigt er domæne.dk/ny-side løsningen altid bedst.

Brugervenlighedsmæssigt mener jeg ikke at der er den store forskel på subdomæner og undermapper....Det er altså kun nørder der går op i om URLen ser sådan xxx.xxxx.dk eller sådan xxxx.dk/xxx ud...husk på de fleste mennesker ved slet ikke hvad de foretager sig, når de er på internettet.

Well, lidt nørd er man jo altid ;-)

Fedt, tak for svaret.

Med Venlig Hilsen
Morten

ps. Dog må andre med eventuelle svar, idéer og tanker gerne byde ind stadig.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)