Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online auktion, skal man have en tilladelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der på et tidspunkt skal komme maskinauktioner, konkursbo og erhvervsauktioner på www.industribasen.dk kom jeg til at tænke på forleden om man bare starter sådan en online auktion op eller man skal have en tilladelse et eller andet sted fra?

Nogen der ved det?

Mvh

Morten

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mener ikke at man skal have tilladelse noget sted fra. Dog skal du bare huske at have dit på det tørre mht. betingelser for salg og køb på siden, så du ikke kommer i klemme i sidste ende, men at det er køber og sælger imellem, at eventuelle problemer skal løses.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten.

På et tidspunkt for mange år siden ville jeg lave et lille auktionshus, -dengang skulle man have en "næringsbrev som auktionsholder" fra politiet, -dengang måtte man ikke sælge egne varer, -hverken nye eller brugte. Hvis man dengang skulle sælge brugte varer skulle man have næringsbrev som noget andet, og man måtte ikke have begge dele... hvordan reglerne er i dag ved jeg ikke, men få en dialog med politiet..

Så ender du ikke i samme situation som jeg gjorde dengang.... alt var klappet og klart... der var trykt katalog, annonceret og på selve dagen for auktionen måtte den lokale sherif op lige inden auktionsstart og meddelte, at det måtte jeg ikke uden næringsbrev.... så jeg kunne meddele alle de fremmødte at auktionen var aflyst, men at alt jo var til salg, så de var velkomne til at købe... så jeg reddede lige nøjagtigt omkostningerne hjem, men fik langt fra udsolgt....  tre dage senere havde jeg et næringsbrev som auktionsholder, men der var det jo ligesom for sent.... den oplevelse tog gnisten af projektet og jeg kom aldrig videre med det, -desværre...

Så mit råd er, sørg for at have snakket med de relevante myndigheder, så du ikke hænger med r.... i og så videre....

Men held og lykke med projektet, -jeg har fulgt med i din industribasen og det ser jo godt ud.... men kunne jo være fristet til at købe en løsning fra dig...

 

Med venlig hilsen

Søren

 

 

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og Søren

Tusind tak for jeres svar, der skal helt sikkert undersøges en masse, jeg kan ikke forestille mig det ikke kan lade sig gøre at få gang i nogle auktioner når der nu er så mange der besøger industribasen.dk hver eneste dag.

Rigtig ærgeligt at projektet ikke kom op og køre Søren, det er også derfor jeg allerede nu vil undersøge det hele nærmere inden der skal laves auktioner næste år, det er utrolig fristende ihvertfald.

Tusind tak for jeres hjælp.

Mvh

Morten

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg søgte lige lidt rundt. her er et link til Erhvervs og selskabsstyrelsen.

http://www.eogs.dk/sw27109.asp

man skal stadig have næringsbrev som auktionsholder, men om det er nødvendigt til auktions-sites på nettet ved jeg ikke. men ring til eogs og spørg, det er flinke folk der er til for det samme.

Med venlig hilsen

Søren

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Søren

Har sendt dig en privat besked, vi snakkes ved.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)