Hej Jeg er i gang med at lave en kundetilfredshedsundersøgelse. Det er en meget generel undersøgelse uden specielt kritiske spørgsmål. Der skal sendes ud til vores kunder, partnere og agenter i hele verden. Nu er jeg i tvivl om jeg skal lade respondenterne være anonyme eller ej. Jeg kan se fordele ved begge: Anonym: Man kan skrive lige hvad man mener Ikke anonym: Vi kan skrive fx ’Kære Ole Hansen’ i mailen, og dermed sandsynligvis få højere responsrate. Sidst vi sendte ud havde vi en responsrate på 42% (efter en del rykkere). Den gang var respondenterne anonyme. Håber meget at få gode input til dette. Har ikke kunnet finde teori/ erfaringer på nettet. Mvh Bettina
|
Ved denne undersøgelse er sendt afsted for længe siden, men til andre, som har samme tanker og spørgsmål.
En kundeundersøgelse er stort set aldrig anonym, da vi gerne vil kunne følge op på vores kunder, især utilfredse kunders oplevelser. Det er en vigtig del rapporteringen af en kundeundersøgelse, at vi kan se hvilke kunder, som er loyale kunder, og hvilke kunder, som vi skal arbejde mere med, for at de bliver loyale og har en adfærd, hvor de køber oftere/mere hos os og anbefaler os til andre. I sådan en rapportering kan du også se hvilke indsatsområder der skal arbejdes med, hvis du vil skabe flere loyale kunder.
En undersøgelse er ofte kun anonym, når det drejer sig om medarbejderundersøgelser, da formålet med anonymiteten er, at beskytte medarbejderne, så de mere trygt og sandfærdigt kan beskrive deres oplevelse af arbejdspladsen.