Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne optaget men passivt?

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:
Ejeren er under konkurs behandling med ophørs dato den 30-07-2007 og det undre mig meget, at det firma kan forsætte som ejer af et domæne der er oprettet længe efter konkursen.

Så ville jeg skynde mig at komme på den venteliste og se man ligger nr. 1 - hvis ikke, så tag kontakt og høre om han vil tjene en skilling. Jeg tror ikke DK Hostmaster har nogen holdning til om selskabet er konkurs eller ej. Så længe der bliver betalt for deres vare, så bliver det ved med at være registreret.

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hejsa

Hvad nu hvis vi snakker et domæne der har været registreret de sidste 7-8 år uden indhold af ejeren, er situationen så den samme ?

Best regards

Bare fordi der ikke er et "indhold" på domænet, betyder jo ikke at det ikke bliver anvendt. Det kan jo stadig være anvendt som redirect til et andet domæne, intern hjemmeside uden adgang for andre, eller måske til e-mail.

Det kan også være at man er igang med projekter, som ikke er klar til at blive offentliggjort, og man ønsker ikke at andre snupper ens ide, og derfor ikke ønsker at uploade noget indhold til domænet førend projektet er helt færdigt.

Jeg har selv flere projekter under udvikling, pga. resourcer tager det desværre længere tid, end jeg selv ville ønske, for at færdiggøre dem, og alt imens er domænerne kun med et midlertidig "Kommer Snart"-side.

Jeg har da ligeledes tre domæner, hvor der ikke er nogen indhold, som jeg udelukkende anvender til e-mail og har gjort det i ca. 10 år, 1 til privat, 1 til aps nr. 1 og en til aps nr. 2. Der er ikke noget indhold på dem og hvis jeg selv skal sige det så er domænerne attraktive nok til, at jeg er sikker på at der er nogle der selv godt ville have dem.

Det ville da være træls hvis Klagenævnet for Domæner, ligepludselig besluttede at overdrager dem til en anden, der har klaget over manglende indhold på domænet.

Så selv om domænet måske ikke ser ud til at blive anvendt, kan der stadig foregå noget i baggrunden.

(Jeg tager selvfølgelig forbehold for, at der kan være enkelte som bare har registreret for at videsælge. Dem tager jeg afstand fra. F.eks. Telenor og domænet larsen dk Smile jeg er sikker på at der er mange der hedder larsen til efternavn, der gerne ville benytte domænet)

Kommer snart...

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jubii så er der godt nyt i hele denne lange sag.

Endelig et svar fra DK Hostmaster.

Vi er nummer 1 på ventelisten til det fantastiske domæne vi har udset os, så er der bare tilbage at håbe at registranten er 100 % passiv de næste 9 måneders tid Wink

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:
Vi er nummer 1 på ventelisten til det fantastiske domæne vi har udset os, så er der bare tilbage at håbe at registranten er 100 % passiv de næste 9 måneders tid

Hej René,

Tillykke med det.

Mvh

Heidi

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt de 75,- kroner og ventetiden værd at få det helt RIGTIGE domæne navn.

Min kaftura fra DK Hostmaster er nummer 488.608.542, det siger jo lidt om deres onsætning, fnis.

Veneligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Jubii så er der godt nyt i hele denne lange sag.

Endelig et svar fra DK Hostmaster.

Vi er nummer 1 på ventelisten til det fantastiske domæne vi har udset os, så er der bare tilbage at håbe at registranten er 100 % passiv de næste 9 måneders tid Wink

Venligst René Buch

Sandsynligheden for at du får det fra ventelisten er ikke ret stor. Mange fornyer bare domænerne fordi "Ja, de 35kr er sgu ligegyldigt".... 

Men godt du er på venteliste. Nu kan forsøge dig med en domæneklagesag med formål om overdragelse, og hvis ikke overdragelse så sletning af domæne. Hvis klagenævnet vurderer at domænet skal slettes frem for overdrages, så er det den person, der er nr. 1 på ventelisten, der får den. Uanset om vedkommende er den samme som har indgivet klagen.

Men hvis det har stor økonomisk værdi for dig, så hyr Kristian Holte fra KLAR advokater. Han er knivskarp. Han driver også en blog om IT jura på it-jura.dk.

Dbh. Yngvi

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for det gode råd

Venligst

René Buch

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden er erklæret konkurs, kan man vel kontakte kurator og tale med ham om salg af domænet?

Nu kender vi jo ikke noget til konkursboet, og dets størrelse - men kan dække noget af gælden med salg af eks. et domæne, er det jo oplagt.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

M_Munksgaard:

Hvis virksomheden er erklæret konkurs, kan man vel kontakte kurator og tale med ham om salg af domænet?

Nu kender vi jo ikke noget til konkursboet, og dets størrelse - men kan dække noget af gælden med salg af eks. et domæne, er det jo oplagt.

I teorien er det jo korrekt, men i praksis vil det sikkert ikke virke.

Jeg har personligt haft erfaringer med 3-4 domæner, hvor jeg har kontaktet diverse kuratorer meget tidligt i forløbet og i meget god tid, og tilbudt dem rimelig høje beløb, vi taler om xx.xxx niveau, for domænenavnene. Og endda direkte kommet med et ønske om at jeg meget gerne ville forhandle om endnu højere pris, hvis der var andre bud.

Jeg har fulgt op hver eneste uge ved at kontakte kuratorerne telefonisk, via e-mail og via fysisk brev, men ligegyldig hvordan jeg har kontaktet dem, er det eneste svar jeg har fået fra kurator (eller deres sekretærer) at personen nok skal kontakte mig eller at personen ikke er tilstede.

Der skete det underlige hvert eneste gang (uden undtagelse), at selv om, at jeg havde kontaktet kurator ugentligt og i meget god tid, så blev det endelige svar jeg fik fra dem efter laaaang tids venten (og det er næsten ordret):

"Vi har desværre afsluttet behandlingen af sagen og kan ikke hjælpe dig"

:) - Jeg havde ellers også som dig M_Munksgaard tænkt at det var kurators opgave, at få så meget som muligt økonomisk for de værdier virksomheden havde tilbage, men åbenbart tager vi begge fejl. Smile

 

Kommer snart...

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)