Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisen for brugere på nyt website?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at udvikle en ny rekrutteringsportal, med bedre matchmuligheder end de eksisterende...
Det er jo noget af en påstand, og det er ikke løsningen jeg vil tale om her.

Jeg vil spørge jer - eksperterne - om hvad i tror det vil koste i store tal, at markedsføre sådan et nyt site i Danmark. Jeg har kigget lidt på adwords, men er helt ny inden fpr online markedsføring og aner intet om conversion rates mv.

Jeg kunne godt bruge en tommelfingerregel, der siger at 10.000brugere koster ca. XXX eller noget i den dur...

Kan i hjælpe mig??

Mvh Jesper

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Det er komplet umuligt at komme med et svar på dit spørgsmål Big Smile - end ikke en tommerfingerregel kan der gives her.

Hvis du tænker søgemaskineoptimering ind fra starten, så den investering senere give dig en masse gratis trafik.

Hvis du bare koder derudaf uden tanke på organisk trafik og så senere ønsker at hente trafik ind via AdWords og Bannere rundt omkring, så skal du vist finde en helt store check frem.

Husk også at på et område som jobs/stillingsannoncer, der er kritisk masse super vigtigt. Ingen gider at besøge en hjemmeside, hvor der kun er 5-10 stillingsopslag, så hellere Jobindex eller lignende med 5.000-10.000.

Så det er et ambitiøst projekt du har kastet dig over, men hvis du tror på det, så skal det nok lykkedes Big Smile

Mvh Troels Kjems.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad brugerne skal betale for at være med.

Det bedste du kan gøre at at forsøge dig med et marketing budget og så se hvor mange signups du får, for det budget. så har du ret hurtigt et billede af hvad det vil koste. Husk en god konvertering ved et lille budget, dog ikke umiddelbart er scalerbart med et større budget, da du så spreder marketingen mere ud, og skyder mere forbi.

For en betalt service ligger du vel omkring 200-1000kr pr bruger alt efter prisen på servicen. For en gratis service burde du kunne få brugere for alt mellem 10-100kr pr bruger.

Igen, det er meget usikre tal. Hvis du komme med nogle flere pris og produkt oplysninger kan du nok få lidt mere præcise tal.

Men igen det er utroligt svært at sige da faktorer som:

Pris
Grafik
Brugervenlighed
Omtale
Vind og vejr (den er god nok, folk køber ikke solbriller i regnvejr)
etc spiller ind i konverteringen.

Mit bedste råd er at prøve ud med et budget, lave en god adwords kampagne, og så se. Prøv evt også facebook.

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels og Thomas,

Tak for svar Smile

Jeg ved godt, at det ikke er nemt. Jeg har kigget på Adwords og hvis jeg alene benytter mig af det, med en forudsætning for conversion rate på 5% (gratis site) giver det ca 200kr pr bruger. Det har jeg ikke råd til.

Dertil kommer selvfølgelig de click's jeg får via alm søgemaskineoptimering - og jo - det skal helt klart med i projektets DNA fra starten af.

Jeg er ikke ude på at konkurrere direkte med de etablerede portaler, jeg vil gå lidt i dybden og koncentrere mig om bestemte brancher. Derudover vil jeg tilføje funktionalitet og præcision (match) der ikke er set i branchen endnu - det er langhåret, men jeg tror på det...

Jeg har ikke talt med et eneste bureau eller HR afdeling endnu som ikke gerne vil se dette produkt live...

Men kritisk masse som i skriver er altafgørende - omend det måske er nemmere, når jeg fokuserer inden for en bestemt branche samt jobkategori - så skal jeg min. have 10.000 relevante brugere og omkring 1000 relevante jobs.

Jeg tænkte, at hvis der var folk herinde, der tidligere har lanceret services i "red ocean" så kunne jeg lære lidt af dem. Hvad kostede det dem, at få brugere på deres service.

Igen tak for hjælpen - jeg er ganske ny i det her - 3 måned som iværksætter
Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

At få 10.000 brugere på via Adwords koster rigtig mange penge.

Vi har lavet en rekrutteringsløsning i udlandet, og hvis vi antager at konvertingen er den samme i DK, vil jeg tro du skal påregne mindst 50-100 DKK for en registreret bruger i Danmark, alt afhængig af målgruppe og de data som skal indtastes for at oprette en profil.

Organiske søgninger er klart at foretrække, men det tager tid og arbejde.

Det er også vigtigt selvfølgelig, at du har nogle spændende jobs de kan søge... ellers kan det blive endnu dyrere.

Spændende jobs kan skabe meget lavere pris per oprettet profil... 15-25 kr. nogen gange, men det hele afhænger af dine kompetencer, hjemmesidens design osv.

Held og lykke.

Dania International
Lukasinskiego 110, p. 120
71-215 Szczecin
Polen

NIP: 851-31-08-043
Momsnummer: PL8513108043
REGON: 320787535

Telefon (PL): +48 781 348 000
Telefon (DK): +45 7027 2677 (hverdage 8:30 til 17:00)
Telefax (DK): +45 7027 3677

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)