Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre? Gi dit bud !

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Vil meget gerne ha jeres konstruktive syn på sagen.

Jeg er startet på en skole i Odense hvor der ikke er nogen kantine, da det er midlertidige lokaler i 2-3 år.

Det har derfor været til debat på skolen med den øverste ledelse. De mener ikke det kan svare sig at flytte/starte en kantine. Jeg mener de tager fejl, da der går Ca. 200 elever på dette midlertidige sted. Jeg vil mene der kunne være et grundlag for at starte en madordning/kantine til de kursister som går her, da en del af de folk tager ned i byen for at købe mad.

Min idé ville så være at lave et samarbejde med et bageri/sandwich hus, som vil levere mad til frokost pausen.

Spørgsmål: Kan det lade sig gøre hvis jeg startede et firma? Så jeg får det optimale ud af moms osv.?

Håber i lyster at svare på mine spørgsmål.

Mange tak for tiden.Big Smile

Mvh. Troels

  

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I ligger i den forkerte by :( 

200 studerende til frokost - Der er absolut gode muligheder for at sælge noget mad. I kan sagtens få en eller flere aftaler med virksomheder der kan leverer til jer. Løsningen kunne f.eks. være sms bestilling inden kl 10 levering kl 12 eller lignende.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

I ligger i den forkerte by :( 

???

Ja selvfølgelig kan der laves penge i de 2-3 måneder. Som du selv nævner skal I blot lave en aftale med en cater om at levere maden. Som udgangspunkt kunne jeres arbejde bestå i at lave et bestillingssystem (ikke noget fancy, bare noget der virker) samt modtage og håndtere alle betalinger. Herved skal cateren kun gøre det han alligevel laver; mad.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter1982:

Mark MK:

I ligger i den forkerte by :( 

???

Forkert by i forhold til at jeg kunne hjælpe ;) 

Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået svar fra den øverste ledelse med et grønt lys! Så det er super lækkert.Big Smile

Nogle som kender en god fremgangsmåde til det som jeg skal igang med nu.?

  1. Udover at jeg skal undersøge markede for mulige samarbejds partnere (catere-bagere mm.)Som ville kunne være leveringsdygtige på priser,maden,tiden,osv.
  2. Finde ud af hvad folk gerne vil ha til frokost.
  3. Starte en virksomhed-cvr mm.

Andre tiltag tager jeg gerne imod med kyshånd.

Ps. Det er 2-3 År ikke Md som nogle har læstSmile

Mvh. Troels

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Undersøg lige hvordan og hvorledes det er med hygienge regler omgivelser og sådan i forhold til at servere mad. Har i pølsekort, mener jeg det hedder? Der er mange mærkelige regler omkring mad. Men hvis jeg var dig ville jeg undersøge disse ting :)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken rolle skal du have i det her? Skal du være mellemled, eller har du bare kæmper for at hjælpe andre? Det er lidt tvetydigt, men rimelig essentielt!

Du må ikke selv producere mad uden at køkkenet/lokalerne er godkendt. Derudover skal du registreres hos FVST, optages i næringsbasen m.m

Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står somsagt selv med det hele.

Jeg regner ikke med at jeg skal til at lave mad osv, selvom jeg godt ville kunne gøre dette.

¨Men det er en anden historie¨

Min tanke var at finde en form for udbyder: bager,sandwich hus,osv.Som ville kunne levere disse ting til en god pris/aftale de 2-3 år.

Mvh. Troels

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok stadig undersøge det med fødevaremyndighederne. Hvis du sælger madvarer videre, er der en del regler, der skal overholdes, bl.a. omkring indretning af lokalerne.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super det vil jeg lige undersøge nærmer så jeg ved hvad og hvordan i henhold til det.Smile

Flere ting som jeg skal ha i baghovedet eller ideer til hvordan det her startes bedst. Tages stadig imod med kyshånd.  

Endnu engang mange tak for de dejlige svar indtil videre.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)