Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og overvejelser vedr. fragt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Da fragtmarkedet mildest talt er noget ustadigt, overvejer jeg kraftigt selv at arrangere kørsel - eller ihvertfald dele af den.

For at det skulle kunne hænge sammen, ville det være 1 eller 2 gange ugentlig levering.

Tror du kunderne ville kunne acceptere dette ?

Evt. tilbyde dag/dag levering - til den langt højere pris det nu er.

Jeg er dog usikker på det regnskabsmæssige - men hvis jeg stiller følgende forudsætninger op, er der måske en regnskabs kyndig der kan vise forskellen på bundlinjen ved hhv. egenlevering og fragtmand.

Ulempen er primært tidsforbrug , mens fordelen kunne være bla. mersalg./nye kunder.

Tænkt eksempel;

20 pakker a dkk 1.000,- ( nettofort. 25%)  = dkk 5.000,- ( pr. dag med leveringer)

Fragtudgift pr. pakke ved fragtmand 60,- = dkk 1.200,-

Egenkørsel ( 400 km. ) = dkk 400,- til diesel ( afskrivninger mv. holdes udenfor)

Skattefri kørselsgodtgørelse 400 x 3,58 = ca. dkk 1.400,-

Så spg. er - har jeg så nedenstående ekstra ved egen kørsel;

dkk 1.200,- ( minus skat )  dkk 600,-

dkk 1.400,- ( fradrag)        dkk 1.400,-

-diesel                              dkk -400,-

Total dkk 1.600,- ekstra netto ved en dags egenkørsel - frem for fragtmand løsningen ?

Ps. jeg er klar over at der er andre udg. til bilen end diesel - men glem dem her.

 

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Om kunden kan acceptere lev 2-3 gange om ugen istedet for dagligt, ved kun du. Er det friskt mælk, så næppe, printerpapir - så måske hvis han ikke er løbet tør, og kontorstole - ja mon ikke han kan vente 2 dage

Din udregning forudsætter jo så egen bil. Ved 400 km om dagen har du ramt loftet for den store sats kørselsfradrag (20.000 km) efter 50 dage, men det rækker jo også en del.

Jeg kan godt se bort fra afskrivninger og rep. på bilen men du kan jo som minimum ikke se bort fra det, og den koster nok mindst et 2-3 kroner per km og dermed vel 800 kr - 1200 eller mere inkl. diesel.

Det efterlader dig med 4-800 kr hvis alt det andet holder - og så skal du ligge og køre i måske 5 timer? - det er ikke så meget per time, men det afhænger vel af om du har tid og ikke kunne tjene mere ved andet i de timer.

Hvad så hvis det svinger i antal- og der bliver meget mere en dag - eller meget mindre, så ser regnestykket helt anderledes ud, den må du også ha med.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener heller ikke jeg vil "glemme" de øvrige udgifter til bilen - blot i dette regnestykke, for at få det

eksakte frem vedr. kørselsfradraget mv.

Og du har helt ret - der er rigtig mange forhold der spiller ind både på + og - siden.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Da fragtmarkedet mildest talt er noget ustadigt,

Det er vel kun et spørgsmål om hvem du vælger som leverandør af dine fragtydelser. Personligt fungere DVS og DPD samt post DK ganske tilfredstillende her hos mig.  hvem er dine kunder B2B eller private ?

Du betaler nu 60 kr. pr. pakke, men hvad er vægten og volumen ?

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn@  Klart man kan vælge de store - og betale prisen.

Men har du tunge pakker, og en stor del til private, er det langt dyrere - det er skam både forsøgt og undersøgt :).

Spørgsmålet går altså mest på om udregningen var rigtig.

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper må jeg prøve at høre lidt mere på hvor mange forsendelser du har vægt og hvad du giver?

Måske vil jeg godt komme med et tilbud, hvor du faktisk er ret godt dækket ind.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten - jeg har sendt dig en pb.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)