Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kodequiz til PHP/Wordpress ekspert

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære PHP ekspert.

På forsiden (og på arkivsiden) af mit WordPress site www.forhandleroversigt.dk har jeg et "Vis forhandlere" link til siderne med hver forhandler.

I stedet for et generisk "Vis forhandlere" link, så ville jeg dog hellere have fx et "Find Seat Forhandler" eller "Find Molo Forhandler" link.

Er der en flink PHP/WordPress haj, som kan give mig et hint om, hvordan nedenstående stump kode skal tilrettes for, at den dynamisk henter destinationssidens titel ind som en del af ankerteksten?

echo '<a href="'.get_permalink().'" class="more-link">'.__('Vis forhandlere &rarr;','nattywp').'</a>';

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Troels.



Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det én bestemt Seat forhandler, du vil linke til?

For så kan du jo bare bruge et normalt link: "Seat Forhandler"

Mvh. Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den nemmeste måde vil være at gemme titlen for hvert bilmærke i en string. Og efterfølgende slette " Forhandler" i den string. 

 iPhone 6

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg lige kan se, så ser koden således ud:

<a class="more-link" href="http://www.forhandleroversigt.dk/seat-forhandler.html">Vis forhandlere →</a>

Så ændrer du bare: "Vis forhandlere" til "Vis Seat forhandlere"

Mvh. Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Johnsen:

Som jeg lige kan se, så ser koden således ud:

<a class="more-link" href="http://www.forhandleroversigt.dk/seat-forhandler.html">Vis forhandlere →</a>

Så ændrer du bare: "Vis forhandlere" til "Vis Seat forhandlere"

Mvh. Christian

Det er et loop..

 iPhone 6

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange forsøg på at hjælpe, men balladen er (som Heine vist også er inde på), at det ikke er et enkelt link, der bare skal have en statisk tekst, men at det er loop, som eksempelvis henter 5 "resumeer" der hver især peger på et separat indlæg.

Så fra http://www.forhandleroversigt.dk/ skal der være et link med ankerteksten "Seat forhandler" til www.forhandleroversigt.dk/seat-forhandler.html, og tilsvarende for Ford, Opel, mm..

På siden http://www.forhandleroversigt.dk/seat-forhandler.html (og alle andre "single post") sider, er der allerede i bunden et dynamisk link, som peger på det forrige indlæg, hvor det forrige indlægs titel er ankerteksten. Sådan skal det også fungere på forsiden.

På "single post" ser koden sådan her ud:

      <div class="clear"></div>
            <div id="nav-below" class="navigation">
                    <div class="nav-previous"><?php previous_post_link( '%link', '<span class="meta-nav">' . _x( '&larr;', 'Previous post link', 'nattywp' ) . '</span> %title' ); ?></div>
                    <div class="nav-next"><?php next_post_link( '%link', '%title <span class="meta-nav">' . _x( '&rarr;', 'Next post link', 'nattywp' ) . '</span>' ); ?></div>
            </div><!-- #nav-below -->
            <div class="clear"></div>
      </div><!-- entry -->

Hvis det kan hjælpe nogle tættere på sporet af hvordan det skal rettes på forsiden, så er her et lidt større udsnit af koden fra forsiden:

        <h2 class="post-head"><a href="<?php the_permalink(); ?>" class="lighted" rel="bookmark" title="<?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a></h2>
        <div class="entry">
          <?php if ($t_show_post == 'no') { //excerpt
            the_excerpt();
          ?>
           <div class="post-meta"><?php edit_post_link(__('Rediger','nattywp'), '  ', ''); ?></div>
          <?php
            echo '<a href="'.get_permalink().'" class="more-link">'.__('Vis forhandlere &rarr;','nattywp').'</a>';
          } else {
            t_show_video($post->ID);
            echo '<div class="imagefix">';
            the_content(__( 'Vis forhandlere <span class="meta-nav">&rarr;</span>', 'nattywp' ));
            echo '</div>';

Endnu en gang tak for hjælpen.

Mvh Troels.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Titlen på resumeet slutter altid på "Forhandler", right? Så indsæt følgende:

echo '<a href="'.get_permalink().'" class="more-link">Vis '.str_replace('Forhandler', '', get_the_title()).' forhandlere</a>';

Jeg har ikke testet ovenstående, men det burde virke :)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin van de Belt:

Titlen på resumeet slutter altid på "Forhandler", right? Så indsæt følgende:

echo '<a href="'.get_permalink().'" class="more-link">Vis '.str_replace('Forhandler', '', get_the_title()).' forhandlere</a>';

Jeg har ikke testet ovenstående, men det burde virke :)

Korrekt - Det virker - Tusind tak for hjælpen, Martin.

Amino er et fantastisk sted!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)