Hvordan vil I bruge Facebook, hvis I har en webshop der er rettet mod både det tyske og det danske marked?
Jeg har en bekendt, som netop har åbnet sådan en shop - og hun ønsker (selvfølgelig) at have en Facebook-side, hvor hun kan samle likes og bruge siden effektivt i sin markedsføring.
Men pt. har hun lavet en almindelig facebook-side hvor hendes indlæg skifter mellem at være på tysk og dansk…og jeg synes personligt, det er noget rod. Hvordan ville I løse den? Ville I lave 2 facebook-sider? Eller synes i det er ligemeget, at sådan en side er en blanding af tysk og dansk?
Når du poster en opdatering, billeder eller lignende, kan du faktisk bestemme hvem den skal målrettes mod. Det gør du ved at klikke på "Public" i højre hjørne af opdateringsfeltet, og herefter klikke på "Tilpas":
Herefter kan du så vælge, hvilket land, by og sprog, som opslaget skal målrettes mod:
På den måde undgår du at danskerne modtager de tyske og omvendt :-)