Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intern vs. ekstern linkbuilding - SEO eksperter på banen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har altid været af den opfattelse at eksterne links gav højere værdi end interne. Det giver sig selv, da eksterne jo er anbefalinger fra andre sites. 

Jeg hørte så for en lille måneds tid siden, at interne links havde samme værdi, såfremt de linkede relevant. Fx hvis jeg ønsker at linke fra denne side http://www.gaveeksperten.dk/2011/08/juletid/ til vores side om julegaver, nærmere bestemt på denne adresse http://www.gaveeksperten.dk/category/julegaver/. Her kunne jeg så linke fra den første side fra ordet "julegaver". 

Ville det virkelig give samme effekt som et backlinks?! Det ville overraske mig meget.

Spørgsmålet er relevant for mig, da jeg havde overvejet at lave en ekstern blog på et andet site, og dermed skabe gode backlinks til hovedsiden www.gaveeksperten.dk, hvilket jeg umiddelbart anså for værende mere værdiskabende?

Bedste hilsner,

Christoffer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

blog eget domæne og lave interne links det giver største værdi , ellers skal der være en del links til den blog og de skal have en værdi de links

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er både for og imod at lave en blog på eksternt domæne. For taler - at du på en blog får jævnlige opdateringer, - hvis du da er god til at vedligholde din blog, - og jævnlige opdateringer med nyt indhold er noget google kan lide.. Interne links bliver ofte undervurderet, men de har bestemt betydning, - ikke mindst til at fortælle google havd dit site egentligt handler om, ved at du er konsekvent i dine anchortektster. F.eks hvis du sælger Barbermaskiner og har dem fra flere mærker, og måske også har kategorier med "barbemaskiner tilbud" og "barbermaskiner udsalg", - gennem din interne linkbuilding f.eks fra en blog kan du ed din ancortekster fortælle bla. google hvad der er din overordnede kategori, den mest betydningsfulde og som skal kommefrem på en søgning der hedder "barbermaskiner".. en anden fordel er, at hvis du pinger din rigtige rss-tjenester, så giver de dig automatisk et backlink

At ligge din blog på eksternt domæne - giver dig rigtig nok mulighed for at sikre dig backlinks, - men det skal gøres forsigtet, da den kan blive opfattet som en såkaldt "splog", - en blog kun oprettet for at få backlinks til et hovedsite, så den skal sættes rigtig op, og google kan mange ting, bla. kan de hvis de vil (får mistanke om det) afslører at din blog og hovedsite kommer fra samme IP, og risikoen er derfor at din blog kan blive deindexeret, og værdien af alle dine backlinks herfra bliver 0-stillet.

Såhhh - pest eller kolera - fest eller gæst (eller hvad man nu siger..;-))

/Ulrik

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaveeksperten.dk:

Jeg har altid været af den opfattelse at eksterne links gav højere værdi end interne. Det giver sig selv, da eksterne jo er anbefalinger fra andre sites. 

Jeg hørte så for en lille måneds tid siden, at interne links havde samme værdi, såfremt de linkede relevant. (...)

Ville det virkelig give samme effekt som et backlinks?! Det ville overraske mig meget.

Hej Christoffer

Interne og eksterne links kan ikke sammenlignes så direkte. Det er to helt forskellige ting, og du skal bruge begge dele for at kunne ranke på de konkurrenceprægede søgeord i Google.

Ligesom en fysisk butik både skal have eksterne links (annoncer i avisen og stort skilt på facaden) og interne links (inde i butikken, skal man kunne finde varerne og ved siden af nudlerne står der også lige en sesamolie selv om det er forskellige varegrupper osv.)

Gaveeksperten.dk:
Spørgsmålet er relevant for mig, da jeg havde overvejet at lave en ekstern blog på et andet site, og dermed skabe gode backlinks til hovedsiden www.gaveeksperten.dk, hvilket jeg umiddelbart anså for værende mere værdiskabende?

Se, grunden til at en ekstern blog ikke er en god idé er noget andet: Eksterne links fra kun én blog er en dråbe i havet i forhold til den totale linkprofil som du har brug for. Det betyder intet i det store billede, så du kan lige så godt lade være med at lægge den eksternt og så i stedet høste de mange fordele der er ved at have en rigtigt god blog internt.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal se interne links som et link hvorpå du kan styre hvordan Google skal opfatte din side, hvor du kan styre linkflow/linkpower til bestemte sider, hvor du kan styre hvilken vej dine brugere skal gå  etc.

Eksterne links skal du se som at de er en stemme på dit site/din url, og med den stemme kan der være meget eller lidt værdi.

Sammenlagt er interne links ikke vigtigere, men de er lige så vigtige som backlinks, uden eksterne links får du ikke den store værdi som du kan smide mellem siderne med dine interne links. Du kan dog stadig med dine interne links vise hvad du synes er vigtigt og føre dine besøgende rundt på siden som du vil etc. Med det mener jeg at nej interne links ikke giver samme værdi som eksterne links, da interne links på sin vis er afhængige af eksterne links. jeg siger på sin vis, fordi det som jeg skriver er lige så vigtigt med interne som eksterne links, da de interne jo er med til at vise hvilke sider du mener er vigtigst for Google og dine brugere at kende til.

Med hensyn til det at lave en blog, så kommer det an på rigtig mange ting. Ulempen ved fx en ekstern blog er at du skal behandle den som din egen hjemmeside, du skal linkbuilde, lave SEO etc, for at den blog får en god værdi, du skal skabe noget god værdi for dine brugere af bloggen, så de automatisk vil linke til den og ja der er meget mere arbejde i det at have 2 hjemmesider frem for en, det siger jo lidt sig selv kan man sige :)... Så vil du ikke lægge det arbejde i det, så synes jeg ikke du skal få en ekstern blog, da det så i sidste ende vil give dig mindre værdi for den tid du har brugt på det.

En intern blog er lidt nemmere på den front, Du skal selvfølgelig stadig linkbuilde, lave SEO og skabe værdi for brugerne, men det gode her er jo at det er hele hjemmesiden du kan bruge til at skabe den værdi, ikke kun bloggen. Og det er jo her blandt andet interne links kommer ind i billedet.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Mange tak for brugbare svar. Umiddelbart bekræfter I at det sandsynligvis har været den rigtige løsning at ligge bloggen på selve sitet og ikke oprette den eksternt. Jeg vil i den henseende arbejde videre med nuværende opsætning, linke internt vha. bloggen og forsøge at skabe eksterne links på anden vis. 

Bedste hilsner,

Christoffer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)