Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gæster og Google Analytics

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke forstå hvordan Google Analytics fungere ?

Jeg har hjemmesiden www.mediaplace.dk som eks. igår havde 27 besøgende og sikkert det samme idag, men der er lige kommet 30 gæster på 2 min. og selv med resten af dagen må det da give mange flere besøgende end Google Analytics tæller.

Hvem er de gæster og hvor kommer de fra og hvorfor tæller Google Analytics dem ikke med ?

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Jeg har lidt svært ved at forstå dit spørgsmål - men måske svaret er, at Google Analytics først lige skal tygge på dine data, før de vises i rapporterne? Hvis du har haft 30 gæster på dit site for et øjeblik siden (og hvordan ved du det?), så vil der gå nogle timer før data vises i dine Analytics rapporter.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg kan jo se hvem er der online, både gæster og reg. brugere.

og da jeg gik ind på siden var der 9 gæster, efter lidt surfen rundt på siden, var der 40 gæster, altså ca.  30 nye gæster, men jeg vil vædde med at imorgen når jeg kigger i Google Analytics, så har den talt ca. 25 brugere måske lidt mindre ? og det hænger jo ikke sammen, men jeg opdatere lige tråden imorgen.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du Analytics koden liggende på alle sider? - eller kan folk på en eller anden måde snige sig ind i dit forum uden at ramme en stump Analytics kode?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke, men mit forum ligger på forsiden, så alle besøgende kommer til forsiden/forummet først.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Du skriver "besøgende", hvilket ikke er det samme som besøg. Hvis en bruger vender tilbage samme dag, så vil det stå som 1 besøgende, men 2 besøg.

Og som Troels skriver, så går der nogle timer. For besøg og besøgende, plejer der at gå 2-4 timer før data er opdateret, men for at være sikker på dine data, så vent 12 timers tid (officielt 24 timer).

Har du sat nogle filtre op, så du måske frasorterer noget trafik? Det kan du se under dine opsætninger.

Det er ikke sikkert dine brugere kommer forbi forsiden, de kan sagtens lande på en underside via Google. Så ud over dette, så er det ganske væsentligt at Analytics koden er på alle sider, for at sikre korrekte data.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er kun sat i indexfilen, da dens header går igen på alle sider.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forventede, vsr der 29 brugere på siden igår, men langt over 50 gæster, hvordan det hænger sammen er så et godt spørgsmål ( synes jeg selv :-) )

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du skal lægge alt for meget i det tal som står i bunden af siden på Kunena (Det forum du bruger på siden)

Hver gang der kommer en ny bruger på din side, så gemmer Kunena en Cookie i hans browser og tæller ham som en besøgende, det gør den for at den ikke tæller ham igen, når han skifter side 15sec senere.

Men en crawler derimod gemmer ikke de cookie's som browseren bliver bedt om, og kunena tæller derfor crawleren som en ny besøgende hver gang der skiftes side, og dette resulterer i det høje antal besøgende.

Google Analytics der i mod kan godt finde ud af at skelne mellem diverse crawlers og "rigtige" mennesker. Så crawlers ikke  bliver talt med i analytics.

----

Jeg har selv lige testet det, ved at slette alle cookie's i min browser fra Mediaplace.dk og refreshe din side, og hver gang stiger Gæter med 1. har kun gjort det op til 6, gad ikke gøre det flere gang.

 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for svaret, så blev jeg da lidt klogere :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)