Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der ingen, der har haft succes med Just-Eat.com efterligning?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som flere også skriver, så er problemet at flere forsøger at kopierer og dermed ikke skaber noget nyt. 

Skal man lave noget lignende, så er det vel vigtigt at finde en niche, hvor konkurrencen ikke er så høj og tilnærmelsesvis monopoliseret. Fx er denne side http://just-meat.dk/ netop gået i luften. Det har der været en del skriverier om i medierne. De har, som det tydeligt fremgår af navnet, været inspireret af just-eat, men i stedet for at kaste sig over take-away, så laver de et lignende forretningskoncept med salg af kød fra landets slagtere. 

Hvorvidt det bliver en succes, det må tiden vise, men min pointe er, at man oftest skal ud i yderområderne, hvor man er på lidt ukendt terræn, før det som iværksætter bliver rigtigt spændende.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu ikke helt korrekt. Jeg kender rigtig meget til pizza-branchen, og det er LANGT FRA alle, som samarbejder med Just-Eat. Vurderingen for et pizzeria, som arbejder professionelt med Just-Eat er følgende:

- tilmeld spisestedet og kør en prøveperiode på X antal måneder
- analyser de ordrer, du får via siden, og se på: a) Hvordan ligger de geografisk i forhold til mit spisested? b)Hvad er gennemsnitsordrestørrelsen.
- såfremt kunderne bor tæt på spisestedet, bør man i stedet fokusere på bedre lokal branding. Såfremt kunderne bor nogle kilometer eller længere væk, så var de næppe kørt hen for at købe, så disse kunder er interessant -HVIS de samtidig bestiller for et pænt beløb.

De 20% er ikke korrekt - det afhænger af volume, og igen: Det handler ikke om omsætning, men hvor kundegrundlaget kommer fra og hvor meget de handler for. Men de fleste pizzeriaer er endnu ikke skarpe nok til at analysere på dette, men de er ved at komme efter det. 

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i analysen her. Men som sagt vil mit råd også være, at man glemmer pizza-stederne og starter en mere niche-orienteret portal må eksempelvis sushi ... og/eller fokus på restauranter, der ligger kvalitetsmæssigt niveauet over Just-Eat. Det er det segment, Just-Eat lige nu arbejder meget på at tiltrække, men det er svært fordi deres brand associeres med noget billigt og fast-food - alene farvevalg i logo og site signalerer jo dette, og det kan skræmme de mere kvalitetsfokuserede spisesteder væk.

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp det var dog en ufatteligt grim hjemmeside :-) Og derudover i mine øjne helt uforståeligt, at man lægger sig op af Just-Eat navnet, når man vil satse på høj kvalitet og slagtermestre. Men fair nok - da altid dejligt at se firmaer, der startes op :-)

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Just-eat har udviklet et fantastisk koncept, der var klar til at håndtere efterspørgselen fra dag 1.

Sidder man og kigger nærmere, er noget af det der virkelig giver penge i kassen, er når "man kan vælge at betale om 15 dage"... Jeg hørte det i radioen på P3, og det har givet en sindsyg omsætning, fordi der er så mange unge b.l.a. studerende.

Genialt eller umenneskeligt!? Som forretningsmand hos Just-eat er jeg sikker på han fryder sig over.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Løw:

Hjælp det var dog en ufatteligt grim hjemmeside :-) Og derudover i mine øjne helt uforståeligt, at man lægger sig op af Just-Eat navnet, når man vil satse på høj kvalitet og slagtermestre. Men fair nok - da altid dejligt at se firmaer, der startes op :-)

Må man spørge hvilken side du tænker på her?

Godt råd, når du trykker svar, så husk lige at tilføje Citér :) 

 

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Godt råd, når du trykker svar, så husk lige at tilføje Citér :) 

Lidt off topic, men kan man svare flere på en gang ved at markere citater fra forskellige brugere?

Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg har selv arbejdet med et alternativ til Just-Eat sammen med to andre personer i perioden 2007-2010, hvor vi bl.a. havde stiftet selskabet Eating ApS med domænenavnet eating.dk. Vores finansiering af projektet, kom fra banken og vækstfonden, men finanskrisen gav desværre problemer for vores bank, hvilket de måtte trække lånet tilbage. 

At få programmeret softwaren, som både dækker forbrugernes og kundernes (restauratørerne) behov er en lang og vanskelig proces, idet der er en del faktorer og elementer der skal tages med i betragtning. Og samtidig skal softwaren være et bedre alternativ til Just-Eat eller en forbedret udgave, hvilket er en vanskelig proces, dog bestemt ikke en umulig opgave. Det som adskilt os fra Just-Eat var en anderledes koncept, hvor vi knyttede forbrugerne tættere til restauratørerne i form af en anderledes kommunikation imellem disse, og samt en anderledes forretningmodel.

Nogle dele af Just-Eat's IT-system, herunder kommunikation imellem Just-Eat's server til restauratørernes just-eat terminaler er bestemt ikke noget at håbe hurra for. Det fandt vi selvfølgelig ud af via et kvalitativt interview med omkring 40 restauratører, som var medlem af Just-Eat. Vi fandt nogle huller og svagheder ved dette system, som vi selvfølgelig forsøgte at udnytte til vores fordel. 

Jeg kender også dem, som startede pizzaplus.dk, hvor vi forhandlede om et samarbejde, men blev desværre ikke enig. 

Det er bestemt ikke muligt at konkurrerer mod Just-Eat, for de har omkring 1/3 del af markedet for fastfood restauratører, som befinder sig mest i de større byer. Det kræver virkelig meget arbejde, da man har to forskellige kundegrupper at arbejde med, samt tilstrækkelig kapital. Derudover er en del restauratører livsafhængig af Just-Eat, da en stor del af deres omsætning kommer fra Just-Eat, hvorfor man også må finde løsninger på dette område. 

Men ja, jeg kan fortælle en masse, hvis der er nogen der er interesseret i at høre mere.

Hav en god dag :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror nu også at roomservice.dk har god succes?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Lars... Kiggede på konkurrenterne og synes ikke rigtig de har noget at byde på..

I Tyskland findes Just-Eat vidst ikke rigtig.. Jeg bruger i hvert fald Pizza.de hernede.. Så det er ikke umuligt :) 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)