Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af (andres) logoer på hjemmesiden.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så vidt jeg ved, er det ikke ulovligt at sætte links på sin hjemmeside til en ekstern side. Nu mener jeg 100% i god tro - blandt andet ved at siden er relateret til emnet, og formålet med det er at give siden indhold, og dermed give linket/hjemmesiderne besøg.

Eksempel: At man laver et nyhedsindex med alle nyhedssites - og man dermed linker til ekstrabladet, BT og Berlingske mfl.

Formålet for mig er bl.a. at få besøg på siden til at booste en forum dialog - i relation til ovenstående eksempel ville det så være nyhedsrelateret - uden at stille den enkelte avis i et dårligt lys.

... og det er heller ikke sådan, at det er et affiliate-site - hvor man bruger logoerne/hjemmesiderne til at klikke på en masse links. Der vil være et par bannere, men så heller ikke så meget mere.

MIT SPØRGSMÅL:

Er det tilladt at bruge andres logoer uden at spørge. Grunden til jeg ikke "vil" spørge er, at det så bliver for omfattende, og mange sikkert ikke svarer. Selvfølgelig vil fjerne logoet/linket med det samme hvis jeg fik en henvendelse (men kan ikke se hvad grunden skulle være).

Grunden til jeg vil bruge logoer i stedet for rene tekstlink er af design-/layoutmæssige grunde.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Det korte svar:

nej, det må du ikke..

Mvh Tobias

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men så man heller ikke linke til andres hjemmesider?

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du.

Jo, det må du gerne.

men du må ikke bruge deres logoer uden at have spurgt dem først..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop.. Copyrigt..

Du må godt lave et link til en side da der ingen som har ejerskab på dette. De kan selvfølgelig bede en om at fjerne det af forskellige grunde..

Du kan jo eventuelt kontakte siderne og spørge om det er muligt for dig/jer at bruge jeres logo som et ekstern link til deres side, med netop det argument som du startede tråden med.

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt være det rent teknisk er ulovligt, men hvis du ikke laver noget som de syntes skader dem på en eller anden måde, så tror jeg ikke de vil have noget imod det. Og hvis du ligefrem skaber ekstra trafik til dem, så tror jeg kun de vil være taknemmelige. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt de fleste virksomheder vil give dig lov til at bruge deres logoer, så længe du driver trafik til deres websites (og i øvrigt ikke laver om på logoet for at få det til at passe ind på din side).

Lad være med at spørge. Brug logoerne og fjern dem straks, hvis du bliver bedt om det.

Mvh Troels.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:
Lad være med at spørge. Brug logoerne og fjern dem straks, hvis du bliver bedt om det.

Røv pengene fra banken og betal tilbage hvis du snuppes + lidt kvalitetstid der giver striber.

Fedt at du opfordrer til brud på ophavsretsloven - istedet for bare at være anstændig og spørge først.

Har du samme forretningsmoral?

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:
Lad være med at spørge. Brug logoerne og fjern dem straks, hvis du bliver bedt om det.

Det er ikke smart at opfordre til at bryde loven i et åbent forum. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)