Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du enig i at Liberal Alliance skal vinde?

Side 8 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Men igen - jeg er ligeglad med om folk har begået fejl førhen, der har sat dem i en dårlig situation - det må være det sikkerhedsnettet skal være der for - og uanset hvor meget jeg læser og hvad LA vil og hvordan de vil gøre det - så står der ikke mange linier om, hvordan man vil hjælpe dem der - for en tid måske - ikke kan klare sig selv.

Det er logisk nok at de ikke har noget med omkring det, da de jo er super liberaelister ;-) og en af de væsentligt grunde jeg ikke kunne drømme at give dem min stemme. Nok er frihed vigtigt, men ansvaret for andre mennesker vejer ligeså tungt i min blå verden ( og nej, jeg støtter IKKE HTS ) 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MikaelBrorson:
Men du må stadig forklare mig, hvordan at fjerne 75% af folketinget hænger sammen med Performance Management - for det er ellers et område jeg vil påstå at jeg er ret skrap på? :-)

Det står lige der i teksten.. ikke til at tage fejl af... Hvis du er skarp kan du sagtens koble tingene sammen, det er jeg overbevist om Geeked

Kan du huske hvad Fogh gik til valg på? Jeg kan, jeg var begejstret! mindre bureaukrati, mindre smagsdommere og mindre "rundkreds" - og hvad fik vi så? mindre rundkreds ok, måske lidt for meget!, men så det da også slut... vi blev fattigere, dummere og mindre tolerante, det er der sgu ikke meget dansk over - sorry!

Forstår godt din pointe, at du heller ikke har været tilfreds og derfor stemmer på LA - fair nok, for mig minder det bare om et meget skrøbeligt populistisk skellet (og mundkurv af kandidater i øvrigt) uden nogen form for substans og gennemarbejdet plan for også at levere på løfterne... Det har andre i rød og blå blok sikkert også, men nu var det lige LA rolle som vidundermiddel det gik på fra start.

Men det er meget underholdende, sådan lidt som en Erhard Jacobsen på Red Bull i gamle dage, meget snak og slynghår, men ikke det helt store output men det bare min mening... Stick out tongue

Og så må vi vist hellere lukke den her.... der er jo også andre tråde -

- Morgen ist der Grosse Tag Stick out tongue - Håbet er det sidste der dør!

Godt valg til alle, Tak for kamp!

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Populistisk er LA ihvertfald ikke. LA er, modsat RV, meget konkrete. Alle forslag er fuldt finansieret og meget konkrete. Jeg har læst alle partiprogram, undtagen lige kristendemokraternes, og Liberal Alliance har helt sikkert den mest veldokumenterede plan: http://2020plan.dk/reformplan.html. RV har også mange gode ideer (udover lige at pege på H.T), men de er 100% ukonkrete fx. "Indkomstskatten skal sænkes uden at forgylde de rige"... Hvor meget? Hvornår? Hvordan? Jeg kan ikke se nogen måde hvor man kan sænke indkomstskatten uden at en direktør får mere ud af sænkningen end en SOSU, men det kan de, de vil bare ikke dele teorien... De har ingen tal, de har ingen planudover deres retoriske floskler som: "Vi skal samarbejde bredt over midten".

Folk kalder Liberal Alliance for ultraliberalister, men hvis man læser økonomi som mig så ved man at dette ikke er rigtigt. Liberal Alliance vil sænke indkomstskatten med 16,1 procentpoint, hvilket betyder at Danmark går fra at være det mest beskattede land til "kun" at være nr 4-6 over de mest beskattede lande i europa, på niveau med Norge, Island og Østrig. I 60'erne betalte vi mindre skat end USA, i dag betaler vi mere i skat end noget andet land i verden. Vores samlede skattetryk er fordoblet på 50 år, se det er totalreformering, bare den forkerte vej. Liberal Alliance vil ikke tilbage på 1960 niveau, så skulle vi fjerne indkomstskatten fuldstændig (no kidding), men de vil sænke skatten nok til at vi kan konkurrere på vores nærmarked og derfor stemmer jeg LA.

Per Wimmer, Nils Smedegaard, Mads Lundby, Aamund, Lars Rasmussen, vækst kommisionen, vismændene og mange mange andre topledere og økonomer, mener at Danmark skal sænke skatten. S+SF vil hæve skatten, Venstre vil hæve den lidt mindre og LA vil sænke den... Undskyld mig, men hvorfor skulle en iværksætter IKKE stemme på Liberal Alliance?

Tilmeldt 26. Feb 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:

Jeg ved godt, at nogen nu vil sige, at ALLE har da 100 kroner til et læge besøg - men det er det IKKE alle der har. Det forslag er i mine øjne udtryk for en dyb arrogance og mangel på empati, som får mig til at sætte mit kryds et andet sted.

 

Du har helt ret. Selv om vi er iværksættere og gerne vil have lavere skat og bedre betingelser, så kan vi da ikke køre de mennesker over, der ikke har 100 kroner til et lægebesøg, og dem er der flere og flere af i vort ellers så rige samfund. Det handler bare om at sætte et kryds hvor man samtidig får gode betingelser som iværksætter og interesserer sig for de mennesker der omgiver os i samfundet. Det ville være meget arrogant at lade f.eks. LA gennemføre brugerbetalingen på lægebesøg

mvh TrePs Ole Hückelkamp

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er først støt på denne tråd nu og der ser ud til at herske nogle misforståelser.

Brugerbetaling på lægebesøg

Tanken med LAs forslag er alene at begrænse brugen af praktiserende læger som samtalepartnere, ikke at opkræve den reelle omkjostning. Nogle debattører problematiserer så, at 'fattige ikke har råd til at betale 100 kroner for et lægebesøg', men det er et argument som jeg synes er helt løsrevet fra virkeligheden. I dag:

  • Dårligt syn/briller: Fuld egenbetaling
  • Dårlig mund/tandlæge: Delvis egenbetaling
  • Dårlige ører/høreapperart: Reel ingen egenbetaling
  • Medicin ordineret af praktiserende læge: Fuld egenbetaling til en grænse

Vi har altså allerede egenbetaling i sundhedssystemet men den er efter min mening bare usagligt skruet sammen. 

Lavere skjat

LAs forslag indeholder en maksimal beskatning af arbejdsindkomst på 40%. Dette koster cirka 16 mia. at indføre, altså det samme som f.eks. man kan hente på at afskaffe efterlønnen. Bemærk, at der i beløbet ikke er indregnet dynamiske effekter, så enhver ekstra arbejdstime det medfører er et plus på kontoen.

Afskaffelse af efterløn

85% af efterlønnerne er ikke syge og raske nok til at arbejde. Ingen partier inkl. LA er uenige i, at der skal findes en løsning til de syge og nedslidte. Det skal bemærkes, at kun 4 ud af 10 har mulighed for efterløn, så når man inddrager 'solidaritet' i efterlønsdebatten skal man tage højde for det. De resterende (lige så syge/nedslidte) 6 personer betaler over deres skat de 4 personers efterlønsbidrag cirka 9 gange tilbage. Systemet er efter min opfattelse grotesk.

Personangreb m.v.

Det er for mig at se ganske sigende, at man vælger at bygge sin argumentation på om en person er kuglestøder fordi det lyder sjovt. Vi har lige fået et hold af folk hvis eneste private erhvervserfaring i bedste fald stammer fra et studiejob. Det synes jeg ikke er så sjovt endda.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 10
Indlæg ialt: 80
Fra  OLESKLOAK Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

LA havde et kanon valg:=))) Der er megen diskuttion i denne tråd om hvor stemmen skal sættes. Jeg forstår det ikke??? Min stemme går da ikke til om gamle eller svage kan få det bedre, men om JEG kan få det bedre!!!

Og hvorfor? fordi jo bedre JEG har det jo bedre kan jeg hjælpe ANDRE, og jeg hjælper gerne ALLE de som er i nød, men fandme ikke de som kan gøre noget men har overbevist sig selv om at de ikke kan. 

Har altid stemt V, men denne gang har jeg stemt LA, for LA er det eneste parti der vil gøre noget som kan rejse vores land ud af denne krise. 

Det er faktisk kun LA og Radikale der har ført en valgkamp som har været ren og uden en masse løfter og mudder kastning. 

Hvis jeg har et overskud på 5 mil om året, og betaler 25% i selskabsskat, så får staten 1,2 mil. men hvis jeg havde bare de 600.000 af dem til at skabe vækst i min virksomhed, ville jeg kunne lave et overskud på 5 mill mere på 2 år. Hvilket vil give staten samme indtægt fra mig (mere eller mindre) men samtidig vil de have 5 personer mere i arbejde. 

Som det ser ud til at blive så flytter jeg produktionen i mit firma til udlandet og pludselig har jeg 0 i overskud og må fyre medarbejdere. Hvad er bedst for de som ikke kan selv i vores samfund??????

Mvh

Ole Thiemer

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Det er for mig at se ganske sigende, at man vælger at bygge sin argumentation på om en person er kuglestøder fordi det lyder sjovt.

Du kritiserer, at jeg som en sidebemærkning, til en henvisning omkring deres manglende politik, nævner ordet kuglestødere. Det er ganske rigtigt, at ordet blev brugt i sjov. Jeg går dog ud fra at dette også er sagt i sjov:

Jesper:
Vi har lige fået et hold af folk hvis eneste private erhvervserfaring i bedste fald stammer fra et studiejob.

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj,

Jeg har jo hørt om 'kuglestøder' utallige gange, så det er ikke møntet specifikt på dig. Hvad angår erhvervserfaring fra det private erhvervsliv, så har jeg selv gennemgået en hel del politikere og det er ganske få der har dét, når jeg fratæller halv-offentlige organisationer. Det synes jeg er et generelt problem, men det betyder ikke at jeg totalt forkaster hvad den enkelte politiker måtte mene.

Min pointe er sådan set bare, at han må vurderes på sin og LAs politik. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu er det jo ikke helt skidt alt sammen. Jeg glæder mig f.eks. til at der kommer nogle pædagoger og folkeskolelærere ind og får indflydelse. Ikke nødvendigvis for at bruge flere penge, men måske bruge pengene bedre.

Jeg har googlet lidt på nogle af socialdemokraternes erhvervserfaring, og det er lidt sjov at tænke på, at hvis Frank Jensen havde vundet formandsvalget over Helle Thorning og resultatet af folketingsvalget forleden havde givet samme resultat, så havde vi fået en tidligere TV-bingo vært som statsminister Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 8 ud af 8 (79 indlæg)