Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generelle begynder spørgsmål omkring regnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Info: jeg har startet et I/S selskab tilbage i marts. Siden opstart har vi været igang med at udvikle et produkt og har ikke haft store omkostninger eller indtægter, vi har haft nogle enkelte omkostninger i forbindelse med udvikling, vi snakker mindre end 10000kr og har gennem nogle service ydelser tjent omkring 10000kr Nu skal vi snart til at producere og det kræver et lån, samt forhåbentlig en masse salg 

Gennem hele denne periode har vi ikke ført regnskab på nogen måder

Spørgsmål:

1. Er det uansvarligt/ulovligt at vi ikke har lavet noget regnskab indtil videre?

2. Jeg vil gerne selv lave regnskabet da det ikke er nogen stor business, hvor starter jeg? Jeg har gået på HHX, og kan nogenlunde det dobbeltebogholderi, men har ingen praktisk erfaring derudover.

3. Præcis hvilke forskellige ark skal jeg lave, fx: Bilag, balance, kontoplan osv?

Håber at få noget hjælp

:D

 

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Der er ingen specifik lov om, at du skal lave et regnskab, så længe du "bare" er et I/S.

2 + 3. Du kan godt selv lave regnskabet, men det kræver, at du sætter dig lidt ind i sagerne (vil foreslå at få lidt revisor hjælp). Ifølge "the danish financial statement act" tilhører du klasse A virksomheder og skal derfor have følgende i dit regnskab: balance, income statement (kontoplan?) og bilag. Men husk på, at du her i starten mest af alt lavet regnskabet for din egen skyld. Det kan vise sig at blive en fordel på sigt hvis du vil tiltrække kapital eller ja det er faktisk bare en god ide!

Beklager der lige er nogle fagtermer jeg kun kan på engelsk, men det er det sprog jeg nu engang studere på, så har aldrig lært andet :)

Håber du kunne bruge det og held og lykke med projektet ;)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)