Det er jo ingen tvivl om at korrekt stanving på Internettet er vigtigt! Det giver et seriøst indtryk, og vidner om at skribenten er nogenlunde normalbegavet, eller i det mindste er typen som gider gøre sig umage for at sørge for at hans web-indhold er i orden. Dog er der jo en hel del ord som rigtig mange staver forkert, også i Google. De er gode at få med som keywords i en adwords kampagne. Selv om det kunne være smart at ranke bedre hos Google på almindelige fejlstavninger er jeg personlig lidt i tvivl om det er det værd, i forhold til at have en hjemmeside med (bevidste) stavefejl. Nok om det - nu til mit konkrete spørgsmål: Når stavefejlen nu endgang imellem alligevel dukker op på ens hjemmeside, og ovenikøbet måske i et kategori-navn eller i selve url´en, hvordan bør man rette det i forhold til SEO? Jeg kunne forestille mig at der er en risiko for duplicate content hvis man f.eks. retter en url. Og hvad med evt. indgående links til den fejlstavede url? Og interne links til fejlstavede kategorinavne? Jeg ser frem mod at modtage input, og mon ikke der er mange derude som ville have gavn af afklaring på dette! På forhånd tak Anders Larson PS. Stort tak Amino for både Iværk2011 og Aminotastic2011! |
Du har jo kun dublicate content, hvis du har det samme indhold liggende flere steder. Hvis du retter en URL eller et kategori-navn laver du jo (som udgangspunkt) ikke en kopi af dit eksisterende indhold, men erstatter det derimod men en ny, tilrettet version. Derfor som udgangspunkt intet DC.Larson:Når stavefejlen nu endgang imellem alligevel dukker op på ens hjemmeside, og ovenikøbet måske i et kategori-navn eller i selve url´en, hvordan bør man rette det i forhold til SEO? Jeg kunne forestille mig at der er en risiko for duplicate content hvis man f.eks. retter en url. Og hvad med evt. indgående links til den fejlstavede url? Og interne links til fejlstavede kategorinavne?
Jeg ser frem mod at modtage input, og mon ikke der er mange derude som ville have gavn af afklaring på dette!
Vedr. indgående links; hvis du vælger at rette en URL (i praksis: omdøbe den) så bør du lave en 301-redirect fra den gamle til den nye URL. Herved taber du intet - omend meget lidt - linkjuice.