Hej Vi er en opstartsvirksomhed i færd med at opsætte en form for agentløsning, hvor vi agerer bindeled mellem en europæisk leverandør og en europæisk slutbruger af et fysisk produkt (livsstilsvarer). Vi vil skulle organisere fragt af mange varer hver dag, på kryds og tværs i Europa. Fra Storbritannien til Tyskland. Fra Frankrig til Italien. You name it. Vi har været i kontakt med DHL, hvis priser tilsyneladende ikke er konkurrencedygtige. En lille pakke der sendt fra Storbritannien med Royal Mail vil koste 19 DKK at sende med airmail, vil koste 189,34 DKK med DHL. Har nogen erfaringer med den slags? Kan nogen komme med anbefalinger? Kan de internationale speditører være konkurrencedygtige (anbefalinger modtages), eller vil det være fordelagtigt at lave enkeltstående aftaler med hvert eneste lands postvæsen? Sidstnævnte vil naturligvis kræve meget opsætning og daglig ekstraadministration, så det vil vi meget gerne undgå, om muligt. På forhånd tak, Anders |
Hej Anders.
Den pris du har fået af DHL, er det en enkelt stående pakke du har spurgt på, eller har du kontaktet DHL Sales department, for at fortælle hvor mange pakker i forventer at sende med dem?
Desværre har de store overtaget og meget magt, men udgangs punktet er, I skal som udgangspunkt finde det største fragt firma i afgangslandet og bruge dem, hvis det ikke er sådan i sender fra F.eks. England hele tiden.
Eller i skal som skrevet finde en lokal (I Landet i sender fra) som i så fortæller hvor mange pakker i har ca. pr. md. og at de skal give jer et tilbud.
Skal i bruge hjælp til noget er i velkommen til at kontakte mig igen med en PM
Mvh.
Michael
MM Consult