Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sweetdeal konceptet - hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Hvordan kan det lade sig gøre, at overtale virksomheder til at sælge deres produkt til under halv pris, sælge det videre til halv pris, og dermed tjene på det. Her snakket jeg f.eks. om konceptet sweetdeal.dk.

Nogen der kan fortælle mig, hvordan det kan lade sig gøre?

Tak!

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Virksomheden som sætter sine varer til salgs for eks, hos sweetdeal ser det som en investering i nye kunder, markedsføring kan du kalde det...

Ofte så sælges der for eks. 3 retters menu til halv pris, og der kan kun bruges en kupon pr. bord... Når kunden så kommer til restauranten så er det jo stort set aldrig en person som kommer alene... Så de tjener på at der kommer minimum en gæst mere som betaler fuld pris, og begge køber drikkevarer...

Angående klinikker, frisører, wellness etc, så er det jo typisk fordi de alligevel har ledig tid, og de satser på kunden bliver så glad så de kommer igen, ofte går en kvinde jo til frisør 6-8 gange pr. år til en pris af 600 kr... Så er det en god investering...

Sweetdeal og de fleste andre har så også den finesse at de typisk også får pengene, når kunden ikke bruger sit tilbud... Lad os sige, du har købt en halv pris middag for to pers og betalt 500 kr... men du glemmer at bruge det, tidsfristen udløber, så får sweetdeal typisk alle de 500 kr...

Derfor kan de leve....

/M

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

De køber vel en masse produkter fra producenten og opnår en rabat.
Derefter kan de sælge produktet til en lavere pris til dig.

Den pris der står som normalpris er nok også normalprisen på produktet når det er til salg i sidste ende.
Eksempel:

En cykel koster 1000 kroner i indkøbspris.
Leverandøren køber 100 cykler og sælger dem til en butikskæde af 50 butikker for
1500 kroner stykket.
Butikskæden sælger dem til den enkelte franchisetager til 2000 kroner stykket.

Derefter sælger butikken cyklen for 3499kr. til dig.

Hvis vi købte 100 cykler direkte fra producenten og solgte dem til 1700kroner stykket, som er halv pris af
hvad butikken tager for den, ville vi stadig tjene 700 kroner pr. cykel og du ville få den til halv pris.

Måske er det sådan...?

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

OlsenKbh:

Hej Jonas,

Virksomheden som sætter sine varer til salgs for eks, hos sweetdeal ser det som en investering i nye kunder, markedsføring kan du kalde det...

Ofte så sælges der for eks. 3 retters menu til halv pris, og der kan kun bruges en kupon pr. bord... Når kunden så kommer til restauranten så er det jo stort set aldrig en person som kommer alene... Så de tjener på at der kommer minimum en gæst mere som betaler fuld pris, og begge køber drikkevarer...

Angående klinikker, frisører, wellness etc, så er det jo typisk fordi de alligevel har ledig tid, og de satser på kunden bliver så glad så de kommer igen, ofte går en kvinde jo til frisør 6-8 gange pr. år til en pris af 600 kr... Så er det en god investering...

Sweetdeal og de fleste andre har så også den finesse at de typisk også får pengene, når kunden ikke bruger sit tilbud... Lad os sige, du har købt en halv pris middag for to pers og betalt 500 kr... men du glemmer at bruge det, tidsfristen udløber, så får sweetdeal typisk alle de 500 kr...

Derfor kan de leve....

/M

Tusind tak, det gjorde hele udslaget for min forståelse. 

God dag til dig!

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 126
Fra  Greenticket ApS Nummer 62 Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Jens Andersen, men jeg tror OlsenKbh gav mig det svar jeg havde brug for. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Annonceringen er gratis, du bliver eksponeret både online og i ugeaviserne og du får nye kunder i butikken som du har mulighed for at lave mersalg på. Med de annonce priser der er, er det faktisk en ok deal for selvstændige. Har selv brugt det nogle gange.
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

De svar du har fået er sådan set rigtige, bortset fra det med at de køber et stort parti varer og så sælger dem billigt.

Virksomheder som vælger sweetdeal, får som regel 70% af ingtægterne, mens 30% går til Sweetdeal. Sweetdeal sørger for annoncering igennem dagblade (er ejet af Berlingske Media) samt nyhedsbreve!

Hvorfor vælger virksomheder så at gøre dette? Som det er blevet sagt, så er det rigtig god markedsføring, da tilfredse kunder formentlig vil komme igen og betale fuld pris. Derudover kan de faktisk tjene en del penge, både på de 70% af de kuponer som bliver solgt men også, at kunder tit bruger flere penge end kuponen er værd, når de kommer ind i butikken.

Et godt koncept, som nok har de spillere på det danske marked som de skal bruge :) Synes dog det kunne være smart, hvis nogen lavede en "markedsplads", hvor folk kunne sælge deres kuponer til andre, hvis de nu ikke kan nå at bruge dem. En slags dba.dk for rabatkuponer og især nu, hvor det er lovligt at bruge rabatkuponer i supermarkeder - så kan det åbne op for endnu et marked!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda lindholm:
Annonceringen er gratis, du bliver eksponeret både online og i ugeaviserne og du får nye kunder i butikken som du har mulighed for at lave mersalg på. Med de annonce priser der er, er det faktisk en ok deal for selvstændige. Har selv brugt det nogle gange.

I mine øjne så er det lidt som at tisse i bukserne for at holde sig varm.

Først giver du afkald på 75% af omsætningen (50% til forbrugeren, 25% til sweatdeal), dernæst signalerer du overfor dine kunder, at dit produkt kun er halvdelen af normalprisen værd.

Jeg er helt med på at finanskrise, hård konkurrence, mm.., kan gøre erhvervsdrivende lettere desperate i jagten på omsætning og nye kunder, men man skal dælme overveje det grundigt før man begynder at vænne kunderne til at alting kan købes til halv pris, hvis bare man venter på næste sweatdeal tilbud.

For øvrigt så er mange af disse sweatdeal tilbud ikke reelle - ofte er det eksisterende tilbud eller pakkeløsninger, som får et makeover.

Sweatdeal konceptet er kommet for at blive, men jeg tror egentlig, at en del erhvervsdrivende helst havde været foruden.

Mvh Troels.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Troels, det er ikke altid så god idee for den enkelte forretning at bruge Sweetdeal etc, man skal huske på at deres forretning går jo ud på at få flest mulige enheder til salg.

Lad os sige du har en frisør salon med 2 medarbejdere, og du laver en aftale med sweetdeal og sætter 250 klipninger til salg, til 50% rabat og de skal bruges inden 3 mdr...
Normalprisen var måske 500 kr. og du sælger nu til 250 kr. Samtidigt tager Sweetdeal mindst 25% har hørt fra min egen frisør at de ville have 38% og 6 ugers kredit tid...

Salonen vil nu få ind, 187,5 kr. inkl. moms pr. klipning efter en laaaang kredit tid.

Samtidigt hvis salonen er så uheldig at sælge alle 250 klipninger, så er det jo minimum 250 timer der skal bruges på det, så er der ikke meget plads til fuldpris betalende kunder i de 3 måneder...

Jeg kan ikke forstå at mange af dem som bruger sweetdeal og lignende ikke laver deres egen kupon som de sælger via deres hjemmeside, facebook profil etc... Det er jo rimelig nemt at lave, og så styrer man alt selv...Plus man opbyger sin egen "fan gruppe"

Målret annoncerne på Facebook, kvinder mellem 20 og 50, geografrisk københavn, hvis det er din kunde gruppe og så giv et godt tilbud, lav en iframe tab på din facebook profil med kuponen som betales via paypal eller lignende... Det er meget simpelt...

/M

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)