Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Mig og min kammerat har lige åbnet vores egen virksomhed, og vi ved at vi skal betale skat af virksomhedens overskud (B-skat). Men så har vi begge hørt at inden man begynder som ejer af en virksomhed skal man ændre sin forskudsregistrering? Hvad er det for noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du logger på skat.dk - går ind i din forskudsregistrering og skriver det beløb du mener at tjene i virksomheden ind -æ så får du b-skatte girokort tilsendt hvis det er et overskud  - det er overskuddet du først og fremmest skal registrere - som går ud over fradrag hvis du ikke har anden indtægt. Det er jo et begavet gæt, hvad du mener at komme til at tjene, og du kan også ændre hen ad vejen - men start med et godt fornuftigt budget.

Du kan også ringe til skat og bede dem om et møde med lidt undervisning - det kan man få - Du har en del tråde om skat og moms som godt kan indikere, at du ville ha megen glæde et kursus - eller som jeg har foreslået før, få en god bogholder freelance - som du så kan kræve også skal ha tilstrækkelig viden om skat, til lige at hjælpe dig og vennen med forskudsskemaet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to ejere af virksomheden, skal vi bare logge på skat erhverv eller begge på vores skat borger og ændre?

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I har hver jeres forskudsopgørelse, og i skal således hver især logge på jeres respektive TastSelv (borger) og ændre forskudsopgørelsen der.

Og så vil jeg give Cookie ret. Sørg for at udnytte mulighederne for SKATs gratis kurser, og få så etableret et samarbejde med en kompetent "regnskabsmand" M/K der også kan hjælpe jer med jeres personlige skat - det vil lønne sig til sidst at der er styr på tingene fra start.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)