Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Max tykkelse på et B-brev hos Post Danmark?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er max tykkelse på et brev fra Post Danmark?

Jeg kan ikke lige finde det nogen steder.

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter d. 1. april 2011 har Post Danmark ikke længere begrænsninger på størrelsen af brevet (til en vis grænse :-)

Klik ind på http://postdanmark.dk/index.jsp - klik på "Breve" i den røde linie (nr. 2 fra venstre) og klik på "breve indland". Så finder du max grænserne for længde/tykkelse/bredde.

God fornøjelse Smile

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lærke:
Efter d. 1. april 2011 har Post Danmark ikke længere begrænsninger på størrelsen af brevet (til en vis grænse :-)

Det er ikke helt rigtigt.

Breve frankeret med frimærker er ganske rigtig uafhængig af størrelse (indtil det generelle max er nået)
Frankering med PP eller frankeringsmaskine har stadig 3 størrelser at beregne porto ud fra.

Nu bliver der spurgt til B-breve og for dem gælder de samme regler som for alm breve (og C-brev for den sags skyld)
Om brevet er A, B eller C påvirker primært kun hastigheden fra indlevering til omdeling

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Hmm, jeg smider min pakker i Post Danmarks røde postkasse uden problemer. Men i nærområdet løber jeg selv ud med pakker for at spare lidt porto. Men jeg kan ikke få pakken helt ind i langt størstedelen af kundernes postkasser. Hvad gør Postmanden, han går vel ikke op og banker på døren og  afleverer personligt? 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fel!x:

Hvad gør Postmanden, han går vel ikke op og banker på døren og  afleverer personligt? 

Nej han smider den vel et sted i haven Hmm

... De går selvfølgelig op og banker på, hvis der ikke er plads i postkassen.

Med venlig hilsen
Bastian 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fel!x:
Hvad gør Postmanden, han går vel ikke op og banker på døren og  afleverer personligt? 

Jo det gør han faktisk. Og hvis der ikke er nogen der åbner så efterlader han en seddel i postkassen så man kan gå på posthuset og hente forsendelsen.
Der er dog undtagelsen hvis det er en pakke og modtageren er tilmeldt flexlevering. I den situation har modtageren en mærkat på døren/postkassen som fortæller postbudet at pakken må efterlades på et nærmere udvalgt sted uden kvittering (Det kan være ved fordøren eller i et skur eller i hundehuset eller....

En anden mulighed er at pakken bliver placeret i Døgnposten, så man også kan hente pakken når posthuset har lukket. Den løsning kan man ikke være sikker på at de benytter medmindre man er tilmeldt den og specifikt har bedt afsenderen om at sende til Døgnposten. (Det fungerer lidt i samme stil som når en webshop benytter GLS og leverer til en pakkeshop hvor man skal hente pakken)

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)