" 2. Definitionen af en reklame Det springende punkt i relation til Markedsføringslovens §4 er hvornår der er tale om reklame, og hvornår der i stedet er tale om egentlige reklamer. Bestemmelsen indeholder ingen egentlige definition af en reklame, må man i stedet falde tilbage på mere almindelige betragtninger – først og fremmest om der er tale om et indlæg skrevet af det samme selskab (eller af samme personkreds) som også sælger varen eller tjenesteydelsen. Om artiklen/indlægget skulle være skrevet af andre på vegne af sælgeren mod at blive aflønnet af denne er normalt uden betydning. Afgørende er at det ensidigt er sælgeren der har bestemt hvilket indhold artiklen skulle have. Således bør det i relation til Markedsføringslovens §4 ikke være afgørende på hvilken måde de ensidige oplysninger er fremlagt af sælgeren. Eksempelvis om lovprisningerne af produktet er sket ved en artikel eller hvor der kun er gjort brug af billeder. "
Fra retssal.dk
så er sidder der sammenligner andre sider egentlig reklame? som blandandet pcprisser.dk og keelko.com osv.. Altså alle de sidder der egentlig bare sammenligner produkter på en objektiv måde. (se bort fra bannere osv.)?
En prissammenligning er vel i lige så høj grad en forbrugeroplysning som en reklame.
Tak for dit svar, det er nemlig også det jeg tænker på. - iøvrigt hvis sælgerne ikke har nogen indflydelse om hvad der står om deres produkt osv. - og alt er objektivt. - Er det jo som sådan ikke en reklame men mere oplysning/sammenligning.