Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Mig og min kammerat har lige fået starten en interessentskab, hvor vi importere nogle fra udlandet til DK og sælger. Jeg har lige modtaget mit CVR nr og min momsregistrering. Problemet kommer dog her ind i billedet:

Hvordan er det man skal indberette momsen? Der er åbenbart noget der hedder salgsmoms og noget der hedder købsmoms som man skal indberette, hvad betyder det?

Hvis jeg fx sælger en vare for 1000 eksl. moms så sælger jeg varen for 1250 inkl. moms, så er salgsmomsen vel 250 kr ik?

Men hvad er købsmomsen? Har tænkt lidt over om det er den moms jeg køber varen for, dvs. momsen hos forhandleren jeg køber varen hos? Men er det ikke noget med at når jeg køber en varer fra fx nettet, og jeg angiver mit CVR NR- så er det noget med at jeg slipper for at betale momsen?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Mykremin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anskaf dig en revisor, det har du brug for, kan jeg høre :)

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er købsmomsen for noget ? er lidt i tvivl?

Når jeg skriver mit cvr nr når jeg bestiller en varer, er det så ikke noget med at jeg ikke skal betale moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du betaler moms når du køber noget i danmark, uanset CVR eller ikke, og den moms kan du trække fra din salgsmoms som du har beskrevet

Hvis du køber i EU altså uden for Danmark men i EU, så kan du opgive dit CVR og sælger kan undlade moms - og så skal du indberette EU moms, men i princip betyder det, at du ikke skal af med moms og ikke kan trække den moms fra, men alt du køber i Danmark, er der moms på (og her kommer revisor rådet ind, for det er ikke alt - taxi, færge, fly, en del parkering o.s.v. er uden moms) - og al KØBSMOMS som er på varer du køber i Danmark - kan du trække fra din salgsmoms

Hvis du skal trække købsmomsen fra din salgsmoms, så skal den som udgangspunkt klart fremgå af den faktura du har fået på købet

Jeg tror som tidligere besvarelse angav, at du må ha bogholder på for at få det til at virke for dig helt ærligt. Det behøver ikke koste en masse penge - søg her under FREELANCER eller andre steder. Du kan få bogført med pris per bilag eller fast pris

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden !

Mine varer som jeg skal købe er fra England? Dvs. jeg regner ikke med at jeg skal betale moms. Hvordan skal købsmomsen så se ud?

Fra Vester Hassing
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også med fordel tage på et af skats iværksætter kurser. Der kan du høre om salgsmoms og købsmoms, hvordan du skal bogføre moms købt inden for eu og uden for eu. Og selvfølelig meget andet.

Jeg havde selv stor glæde af det. Du får lige et link.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mykremin:

Mine varer som jeg skal købe er fra England? Dvs. jeg regner ikke med at jeg skal betale moms. Hvordan skal købsmomsen så se ud?

Når du køber varer fra England, og oplyser dit momsnummer, så bliver den engelske moms fratrukket i prisen. Du bliver dog derefter ansvarlig for at indbetale salgsmoms til den danske stat, som du skal indbetale på vegne af den engelske virksomhed, som sælger varen.

Hvis du har momsfradrag for varen, kan du dog trække salgsmomsen fra igen (som købsmoms) med det samme. I sidste ende skal du altså ikke betale noget. Det er dog stadig dit ansvar, at momsen er angivet korrekt.

Som det anbefales i tråden, så bør du nok tage kontakt til en bogholder, som kan hjælpe dig i gang med bogholderiet og dit regnskab.

Det er ikke så dyrt, og kan spare dig for mange ærgelser, strafgebyrer fra SKAT, og med stor sandsynlighed give dig ekstra fradrag, som du ikke selv vidste, at du havde mulighed for.

Flere af mine kunder har faktisk tjent penge på at tage kontakt til mig, da vi i fællesskab har fået planlagt deres økonomi på den mest optimale måde. Læs mere her: 123Regnskab.

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)