Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart med overskudsdeling til de der bidrager - kontrakter?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en forretningsidé, som jeg har besluttet at gå videre med.

Hvis ideen bærer, siger analysen at den bør kunne give en bruttoindtægt på mindst 50 Mkr. allerede et år efter forretningen går i luften, da der er tale om et marked med skrigende efterspørgsel og uden reel konkurrence.

Jeg estimerer der skal bruges omkring 15-20 mand-måneder arbejde til at komme i luften. Derefter vil virksomheden kunne køre videre med 1 eller 2 ansatte.

Der er også en anseelig risiko for at det ikke bærer - så vil jeg helst ikke have tabt for meget hverken mig selv eller andre.

I princippet kunne jeg gå alene, men da jeg stadig er i ansættelse (min arbejdsgiver har godkendt mit projekt), har jeg egentlig ikke så meget tid til overs. Jeg ønsker faktisk at forstætte i ansættelsen.

Altså har jeg gennem mit netværk fundet nogle glimrende folk med forskellige kompetencer, som jeg gerne vil have til at hjælpe med alt det praktiske - fra regnskaber til videreudvikling af prototypen.

Jeg forestiller mig en form for partnerskab - måske som SMBA - hvor mine venner indskyder timer efter evne og til gengæld optjener - noget jeg ikke ved om hedder noget teknisk - optioner/bonus/...?

Ideen skulle være at hvis ideen flyver, så vil time-indskyderne få en pæn faktor mere end normal timeløn som tak for at have båret en stor risiko. Betalingen skal være proportional med timerne og med nettooverskuddet i virksomheden.

Samtidig er det meningen, at der skal være loft over betalingen - når loftet nås skal man enten ansættes rigtigt eller finde noget andet. Jeg ønsker sevlfølgelig selv at ende med en pæn procentdel af indtægten - ellers er der ikke så meget pointe i det.

Spørgsmål: Er her nogen der har

  1. Erfaringer med noget lignende? Gode eller dårlige...
  2. Udkast eller eksempler på passende kontrakter?
  3. Argumenter for/imod mit forslag - og eventuelt andre konstruktioner?
  4. Forslag til passende beløb, som vil være attraktive både for mine hjælpere og mig?

 P.S. Jeg har selv kaptial. Jeg søger *ikke* indskud. Jeg søger heller ikke folk.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)