Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst nederst i en div-boks?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hol.

Jeg har en div-boks med fast højde og bredde. I den skal jeg have en tekst til at stå nederst. Hvis teksten er flere linier lang, så skal teksten flyttes lidt opad.

Er det muligt at kode, og hvordan? (HTML/CSS)

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget i den her stil:

<div style="position: relative; height: 200px; width: 300px;">
<div style="position: absolute; bottom: 0;">At blandit illum at duis feugiat quis consequat ut in wisi. Augue minim nisl illum duis in wisi, adipiscing euismod consequat diam consequat molestie.</div>
</div>
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Tak for svaret, det virker rigtig godt. Der er dog noget der driller - når jeg sender koden til min GMail (fx i forbindelse med et nyhedsbrev), så står teksten øverst i div-boksen. Det er meget underligt, for ved alle andre steder jeg har testet, der virker det perfekt.

Kan du/I hjælpe herfra? :-)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ovenstående svar vil desværre ikke virke i Outlook 2007 og 2010, som understøtter meget begrænset CSS. Vejen frem er desværre tabeller, altså at skrive HTML som var det 2001. 

Lav en tabel med en celle, du giver valign="bottom", så vil indholdet placeres i bunden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally har ret, jeg mindes ikke at der stod noget om at det skulle virke i en mailklient? ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, nu funker det perfekt!

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Urlund:

David Mc Nally har ret, jeg mindes ikke at der stod noget om at det skulle virke i en mailklient? ;)

Hah, jeg tænkte ikke over, at det oprindelige indlæg ikke nævnte e-mail-klienter. Det er jo let at svare, når man kommer sent til festen. ;)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Aug 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige endnu et spørgsmål. Kan man godt ændre hover-tilstanden (fx underline) DIREKTE i nedenstående kode? I så fald, hvordan?

<a href="#" style="color: #f79a4b; text-decoration: none;">Link</a>

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganja86:

Jeg har lige endnu et spørgsmål. Kan man godt ændre hover-tilstanden (fx underline) DIREKTE i nedenstående kode? I så fald, hvordan?

<a href="#" style="color: #f79a4b; text-decoration: none;">Link</a>

Nej, det kan man ikke. Det skal gøres i en <style>-blok, og det vil ikke fungere i e-mail-programmer, da man her er nødt til udelukkende at bruge inline CSS. 
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)