Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af wepshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg er en knægt på 17 år, som brænder for at starte min egen webshop op.
Jeg kan tale flydende kinesisk, hvilket kan og vil give mig muligheder for at få produceret billige varer i Kina, udover det har jeg allerede kontakter til fabrikker i Kina.
Min plan var i første omgang at sælge kvalitetsundertøj(underbukser(trusser osv.) og sokker), da det virker som et nemt marked at komme ind på, men da jeg absolut ingen erfaring har med at opstarte virksomhed, ved jeg ikke hvor jeg skal begynde.
Planen var at det ikke skulle blive noget alt for stort, da jeg også har et gymnasie ved siden af, som jeg stræber efter at klare godt(hvilket selvfølgelig også tager tid), men da jeg har i tankerne om, at jeg først vil starte webshoppen til næste sommer, kan det give mig god tid til at få opstartet sitet.

Hvad synes i om min idé med at det skal være undertøj? Er der nok penge i møjet?
Er der meget bureaukrati i forbindelse med at få produceret og importeret varer fra Kina?

På forhånd tak for jeres hjælp. 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super at du vil starte en e-shop som 17 årig. Det vil jeg tage hatten af for. Der vil komme en del administrative opgaver ved opstarten, men se det som en del af din uddannelse som iværksætter. Selvom det er frustrerende.

Jeg vil anbefale siden startvaekst.dk, de har mange gode artikler. Eksempelvis følgende om opstart:

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/startvejledninger

Og denne omkring import

http://www.startvaekst.dk/import-af-varer/0/4

Med hensyn til selve ideen omkring undertøj, skal du være opmærksom på at konkurrencen er stor, og jeg tror meget at folk køber bestemte mærker.

En anden ide var måske slips. Jeg var i Kina for et par år siden og købte slips i god kvalitet til 8 kr. på markeder, hvilket betyder at du ville kunne få dem ved producenten noget billigere. De er nemme at fragte både fra kina til danmark og fra dig til dine kunder og med en indkøbspris på eksempelvis 5 kr. og en salgspris på 99 kr. er der lille lagerbinding og høj avance.

Den sidste indspark jeg vil komme med er til selve programeringen af hjemmesiden. Her vil jeg anbefale at du bruger dine sprogkundskaber og får den programeret i en opensource webshop system som eksempelvis opencart, af kinesiske programører.

Du skal have fuld opbakning til at starte. Husk på at det er det første salg der er sværest, så selvom du måske løber panden mod muren et par gange, så giv ikke op, det hele er med til at gøre dig en bedre iværksætter, om det så er dette eller det næste forretningseventyr du kaster dig ud i.

Go vind

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Nees ret i, at konkurrencen på undertøj er stor - især hvis du vil sælge det over nettet - men det bør ikke være det der stopper dig, hvis du mener, at du har gode produkter til gode priser samt evnerne og viljen til at lære SEM (SEO + SEA).

Så...go for it!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)