Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af deltagelse i motionsløb - hvilken konto?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at reklamere for vores smykkebutik, deltager vi bl.a. i motionsløb hvor vi bliver eksponeret dels via klubbens navn (vores firmanavn.dk) og via logo på løbstøj mm.

Mit spørgsmål er om vi kan bogføre startgebyret i firmaet - f.eks. på konto til Annoncer og reklamer eller hvad det skal bogføres under? Herunder også om momsen må fratrækkes.

Tak.

 

Venligst,

Lars Bergmann

www.sisterunika.dk

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså startgebyret til motionsløbet :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det burde der intet være til hinder for.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ikke helt enig med Peter. Jeg mener ikke du kan fratrække momsen, da jeg mener det er en personaleomkostning. Der er fuldt skattefradrag, og dine medarbejdere er ikke skattepligtige af ydelsen.

Hvis du har en konto i din kontoplan, der hedder personaleomkostninger, vil den garanteret være sat op uden momstræk, så jeg ville bruge den.

Jeg har skrevet en mail til dig vedrørende revisorassistance, som du efterspørger i en anden tråd.

/Morten Søndergard
Beierholm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg er så ikke enig med dig, idet jeg betragter omkostningen som en reklameomkostning.

Går ud fra at udgiften afholdes  overfor en ubestemt kreds af kunder eller potentielle kunder.

Dermed fuld fradrag for moms og omkostning.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi jo egentligt enige, bare ud fra to forskellige forudsætninger :)

- Personalearrangement

- ubestemt kreds af kunder potentielle kunder

/Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

De tidligere indlæg kan have ret i sin opfattelse, men det er desværre ikke helt så enkelt.

Hvis der er tale om et arrangement med henblik på reklame for virksomheden, hvor deltagelsen i motionsløbet er en del heraf, så vil der være fradrag som en reklameomkostning, som jeg opfatter den beskrevne situation. Dette vil i givet fald bevirke fuldt fradrag såvel skattemæssigt som momsmæssigt.

Bogføring under annoncer og reklame er derfor korrekt.

Hvis der derimod er tale om et kontingent og et længerevarende medlemsskab, så vil der være tale om en personaleomkostning, hvor der kan blive tale om, at personalet skal beskattes af værdien af medlemsskabet.

Tonny

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror slet ikke, at startgebyret indeholder moms, og dermed er der ingen moms at fratrække uanset hvilken form for omkostning det er, men tjek din faktura/kvittering for det :-)

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor er det en fornøjelse at stille et spørgsmål på Amino. Man bliver mødt med yderst kompetente svar. Det er jo en sand fornøjelse.

Jeg har fået svar på det jeg spurgte om - mMange tak for alle svarene :-)

Venligst,

Lars

www.sisterunika.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)