Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville revisor mon sige til dette??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Summasumarum enterprice og kan dermed føre regnskab for forskellige afdelinger.

Jeg kan ha en afdeling, lad os kalde den ARBEJDE MED REKLAMEFILM I

Og en anden ADMINISTRATION

I den der hedder administration ligger alt dagligt, i den med reklame I ligger alt der vedrører den. I den afdeling, deler vi overskud med andre personer. Jeg ønsker absolut ikke at snyde dem, men der er en række omkostninger, som vi klart aftaler skal dækkes af firmaet.

Her kunne f.eks. administration nævnes. Det er ikke en direkte omkostning i Reklame I da det jo er en del af den helt daglige drift som tager dette arbejde.

Hvis jeg nu Debiterede Administration under sag REKLAME I og Krediterede helt samme beløb under ADMINISTRATION - så viser regnskabet naturligvis Administration 0 - hvilket er korrekt, der er ikke taget nye adm. omkostninger.

Nu ville en rapport i sag REKLAME I jo vise administration MINUS 20.000 kr.- f.eks. og påvirke resultatet i SAGEN helt som det var hensigten uden at det samlede ændrede sig spor.

Med andre ord, jeg kunne bruge sager til at få resultatet i EN sag helt korrekt ved at føre de omkostninger som selskabet må og skal belaste sagen med, over i den anden sag, men det samlede resultat ville slet ikke blive påvirket.

Det kunne også ha været en aftale om at ejer af selskabet skal belaste REKLAME I med 40.000 kr, men han hæver ikke løn. De 40.000 kunne debiteres EJER ARBEJDSINDSATS i Reklame 1 og krediteres sagen ADMINISTRATION, og igen give helt retvisende sager - uden at påvirke det samlede resultat

Ville revisor kunne fatte det - det er jo en enkelt måde at kunne udskrive helt korrekt visende rapporter for de enkelt sager direkte fra regnskabet, uden at påvirke resultatet.

Spændt på om nogen kan overskue og forstå mellem de skrappe aminoerBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er vel intet ødiøst i dette.

I mange virksomheder fordeler man omkostninger mv. på afdelinger.

Men det ændrer jo på ingen måde resultatet.......og kommer slet ikke til udtryk i det

eksterne regnskab, hvor de nævnte poster f.eks. bliver slået sammen under een udgiftspost.

Spørgsmåler er så...om det er besværet værd..og hvcad du helt præcist vil måle.

Jeg har lige lavet et regnskab for en engelskejet koncern, hvor man er helt vild med fordeling

af omkostninger og måling af afdelinger.

Men hverken i det eksterne regnskab, skatteberegning mv. bliver dette brugt.

 

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig med Peter.

Intet unormalt i afdelingsopdelte regnskaber eller for den sags skyld selskaber i en koncern eller lignende, hvor det faktisk vil være mere reglen end undtagelsen med fordeling af indtægter og omkostninger.

Et regnskab er netop et styringsredskab for mange virksomheder, så det er følgelig op til virksomheden i hvilken grad, der skal specificeres m.v.

Det bør i hvert fald ikke give problemer for revisor.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

I mange virksomheder fordeler man omkostninger mv. på afdelinger.

Men det ændrer jo på ingen måde resultatet.......og kommer slet ikke til udtryk i det

eksterne regnskab, hvor de nævnte poster f.eks. bliver slået sammen under een udgiftspost.

Spørgsmåler er så...om det er besværet værd..og hvcad du helt præcist vil måle.

Helt korrekt - det kommer slet ikke til udtryk i selve resultat rapporten - ses kun hvis man går ind i de enkelte konti som - samme beløb kredit og debit

Jeg vil opnå at kunne printe en resultat rapport for afd. REKLAME og få vist den aftalte andel til administration og chef indsats som udgift og ha den med i slut resultatet for projekt Reklame

tak for svar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Intet unormalt i afdelingsopdelte regnskaber eller for den sags skyld selskaber i en koncern eller lignende, hvor det faktisk vil være mere reglen end undtagelsen med fordeling af indtægter og omkostninger.

Et regnskab er netop et styringsredskab for mange virksomheder

Ja koncern er vi jo ikke, men vi har afdelinger som kører egne projekter hvor visse omkostninger skal føres op i det samlede regnskab, også selv om de ikke tages som udbetaling af løn til chef eller administration, hvor REKLAME bare "snylter" på det samlede - og f.eks skal belastes med 20 t

Jeg forstår det er OK efter din mening, også selv om det ikke ligefrem er koncern. Tak for svaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Koncern eller ej, du giver den bare gas :)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Intet unormalt i afdelingsopdelte regnskaber eller for den sags skyld selskaber i en koncern eller lignende, hvor det faktisk vil være mere reglen end undtagelsen med fordeling af indtægter og omkostninger.

Et regnskab er netop et styringsredskab for mange virksomheder

Ja koncern er vi jo ikke, men vi har afdelinger som kører egne projekter hvor visse omkostninger skal føres op i det samlede regnskab, også selv om de ikke tages som udbetaling af løn til chef eller administration, hvor REKLAME bare "snylter" på det samlede - og f.eks skal belastes med 20 t

Jeg forstår det er OK efter din mening, også selv om det ikke ligefrem er koncern. Tak for svaret

vh

YesPræcis

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)