Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Need Followers....!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer et stykke hen ad vejen an på dit marketingbudget. I princippet kunne du jo annoncere på facebook og linke din annonce hen til din facebook page. Ved ikke om der er salg nok i det du tilbyder til at det kan hænge sammen.

Ellers skal du altid huske, at sociale medier svarer til at tage til fest og være social med de andre fest gæster. Med andre ord, skal du lære folk at kende og tilbyde din hjælp, dele ud af din viden, give alt hvad du kan inden for din niche, hvorefter folk vil anse dig som værende ekspert inden for området og søge rådgivning hos dig og tjekke dig ud (inkl. din webside og facebook side m.m.).

Derefter handler det om at have nogle gode tilbud på dit site, som folk rent faktisk gerne vil købe (websites og facebook side som kan konvertere de besøgende til salg). Håber det giver mening.

Lasse.

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt sagt Lasse!..

En anden måde at tale om tiltrækning på sociale medier på er at snakke om "værdi".

Hov!.. jeg sagde også ordet "tiltrækning"... Det er også vigtigt. Man skal være så cool, givende, åbenlyst værdifuld - at followers og fans kommer af sig selv.

Hvorfor gør de det?
Det gør de pga "værdi". Som brugere på nettet, og som mennesker tiltrækkes vi af værdi. Vi handler med værdi.
At trykke follow til dig og spilde tiden med at læse dine opdateringer på FB og tweets på twitter er at afgive værdi. Før jeg gider klikke tænker jeg:

"Whats in it for me".

... og nej, jeg gider faktisk ikke spilde tiden før jeg kan se noget værdifuldt.

Alle virksomheder tilbyder en værdi. Det er jo forretningsplanen, at bringe en løsning på et problem eller opfylde et behov... Der i ligger opfyldelse af værdi. Derfor bør alle også kunne se hvilken slags værdi de har at tilbyde målgruppen.

Det er dog reglen at ikke alle virksomheder egner sig til sociale medier, fordi der trods tilstedeværelsen af værdi i selve produktet, ikke rigtigt er noget værdifuldt at snakke uden om produktet.... Husk, vi snakker på sociale medier. Snakke er at være social... s.o.c.ia.l.e. medier.

Det er ikke et nederlag at holde sig langt væk fra sociale medier. Det kan være det klogeste valg i verden, for så er man ikke hoppet i So Ein Ding Muss Ich Auch Haben - fælden.

Woodcare products... Helt oprigtigt talt, så kan jeg personligt ikke se det spændende. Jeg har ikke nogle overflader i hjemmet jeg ønsker at bruge min tid på at tale om. På at være social om. Hvis jeg har et problem eller en udfordring - så googler jeg.

Måske er der nogen i målgruppen, som har møbler der skal passes og plejes, og tales om... og hvis der er det. Så er der en åbning til dig.

Så de velmente ord herfra er:
... den er svær, fordi din niche ikke har et åbenlyst socialt element.

Sid ikke og vent på 100, 200 og 1000 facebookfans... og lad for Guds skyld være med at købe annoncer på Facebook i håbet om det giver fans. Det ligner money down the drain. Annoncer hellere på klassisk vis (evt. inde på FB), "Her kan du købe olie til dit køkkenbord", og send dem så til shoppen.

-thomas bigum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)