Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. mod_rewrite af dynamiske URLS

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Klemmensen:

Sidste gang :-)

Så mangler jeg lige en ting:

Jeg kunne godt tænke mig at når domæne navnet skrives i url'en:

www.enkelt-webdesign.dk

Så vil jeg gerne have lavet det sådan at siden redirectes til:

www.enkelt-webdesign.dk/forside

RewriteRule ^forside$ http://www.enkelt-webdesign.dk [301]

Eller hvordan kam man få det til at lykkedes?

1, du skal aldrig redirecte til /forside, men altid redirecte /forside til http://www.enkelt-webdesign.dk.

2. du behøver ikke bruge htaccess til det, PHP går an i det tilfælde :) så lærer du også det, du vil få brug for det på et tidspunkt alligevel.

<?php

if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "/forside"){

header("HTTP/1.0 301 Moved Permanently");
header("Location: http://www.enkelt-webdesign.dk/");
exit;

}

?>

Du skal dog bare lige huske at du skal lave en form for vej uden om, så din hjemmeside ser din forside i tabellen, også selvom der ikke står forside.

det kunne være noget alla:

if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "/"){

$url = "/forside"

}else{

$url = $_SERVER['REQUEST_URI'];

}

og så er det jo $url du bruger som sammenligning når du skal hente indholdet fra tabellen.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

men vil du gerne bruge htaccess, ja så kan du bruge denne:

redirect 301 /forside http://www.enkelt-webdesign.dk

Det du skal huske med mod_rewrite som du før ville bruge er, at jo flere rewrites du laver i din htaccess, jo langsommere køre en server. man skal helst undgå brugen af htaccess hvis det kan lade sig gøre, alene af den grund at serveren lige ser i den fil hver gang en anden fil eferspørges, hvad enten der er tale om dine php, css, jpg, js etc. serveren bruger tid på at læse, og ja køre hver en linje igennem for at se om der er et eller andet som skal gøres.

Så pas på og hold det simpelt :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe det er sgu godt der er en som dig til ;-)

Det er nyt område jo - Men når du lige hjælper i den rigtige retning, kan man næsten få lyst til at slå sig selv..Det er jo logisk nok det hele, og if-else der klarede den.

Nu har jeg sat det op sådan at når man bare indtaster domænenavnet, lander man rigtigt nok på forsiden, samt når man klikker på "forside", sendes man til samme url som når man skriver domænenavnet, nemlig: www.enkelt-webdesign.dk/

Er der noget "galt i det" ifht SEO, eller hvad siger man til det?

Jeg mener at når domænenavn.dk er samme side som "forside" - jeg har lavet de headers som du foreslog lige ovenfor.

Det bliver betragtet som en og samme side af søgemaskinerne eller hvordan?

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Klemmensen:

Hehe det er sgu godt der er en som dig til ;-)

Det er nyt område jo - Men når du lige hjælper i den rigtige retning, kan man næsten få lyst til at slå sig selv..Det er jo logisk nok det hele, og if-else der klarede den.

Nu har jeg sat det op sådan at når man bare indtaster domænenavnet, lander man rigtigt nok på forsiden, samt når man klikker på "forside", sendes man til samme url som når man skriver domænenavnet, nemlig: www.enkelt-webdesign.dk/

Er der noget "galt i det" ifht SEO, eller hvad siger man til det?

Det klart bedste vil jo også være hvis linket går til den korrekte forside. Det kan du også klare med en if/else.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er der er farer forude hvis jeg redirecter domænenavn.dk til domænenavn.dk/forside? :-)

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Klemmensen:

Hvad er der er farer forude hvis jeg redirecter domænenavn.dk til domænenavn.dk/forside? :-)

Der er ikke på den måde nogen fare, men det du kan risikere er at du ikke får al den linkjuice som kunne  tilkomme dig. hvis en bruger fx bare skriver dit domæne i et link, og undlader at skrive /forside. Så vil det pr automatik betyde at du ikke får lige så meget power tilsendt din side, når du så 301 redirecter til /forside. der vil altså gå lidt tabt.

desuden er det ikke helt normalt at man redirecter til en underside fra det der reelt set er en forside. det er lappeløsninger. Man kan lige så godt gøre det rigtigt fra starten :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København N
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 35
Fra  enkelt-webdesign.dk Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så "forside" redirectes til domænenavn, og ikke omvendt..

Ja det kan jeg godt se, man vil jo også typisk skrive kun domænenavnet, og ikke domænenavn/forside hvis der skulle gøres opmærksom på en side.

Det har jeg i hvert fald gjort nu, og det må så være noget nær det færdige resultat på siden.

Tusinde tak for assistancen Kim :-)

SEO-venligt CMS.

Se vores juni tilbud her: www.enkelt-webdesign.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Klemmensen:
Det har jeg i hvert fald gjort nu, og det må så være noget nær det færdige resultat på siden.
Ja næsten, du skal lige lave 301 redirects fra de gamle sider til de nye placeringer. og din 404 fejlside skal laves korrekt :)

lige nu når man går ind på en side der ikke findes, så bliver man 302 redirectet til din 404 side, det er ikke den metode man skal bruge, da siden ikke er midlertidigt flyttet, men derimod "ikke fundet"

Så du skal lige have styr på det også :)

Og det var da så lidt :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)