Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Winfinans Small buisness mini ( gratis version )

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp Hjælp..

Er kørt fast i kreditorer. Kreditorer er bogført, men kan ikke se at der er en kladde vi kan flytte dem over i, ligesom i debitorer hvor man kan se dem i statistikken. Nogen som kan hjælpe...???

MH.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kimogkim,

Tak for din mail jeg har svaret som fremgår her: 

Jeg hjælper gerne - men lad os begynde med at finde ud af hvem vi er så hvis du har et tlf. nr. mail eller navn adresse web-site ect. så sende det til mig.

Vil foreslå at vi taler om det på tlf. ok ?

Forstår du har styr på det at udskrive faktura ikke ?

ad kreditorer:
1. du modtager en regning fra leverandør 
2. du opretter denne kreditor
3. du bogføre fakturaen på denne kreditors konto nr. som du lige har oprettet - jeg anvender tlf. nr.
4. Når du har bogført kan du i Regnskabsprogrammet se under  "Åbne kreditorer" klik der og nu vil du se alle de udestående kreditorer som er bogført.

Håber det hjalp dig på vej ?

Men send mig tlf. mail andet så vi kan tale sammen om det ikke ?

- jeg kontakter dig så mandag er der en bedste tid ?

- det koster dig ikke noget andet end din tid - hvilket firma har I startet ?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen..

Dejligt du ville hjælpe..;:)

Jeg har gjort som beskrevet, men der sker åbenbart en fejl fra punkt 3 til 4 for jeg kan ikke se det i regnskabsprogrammet, det er der jeg kører fast.

Havde også det samme problem i debitorer men fandt ud af at jeg manglede et flueben, så ved ikke om det kan være i opsætningen at jeg gør noget fejl.

Det er min mand og hans kammerat der er startet for sig selv, de opsætter stoker fyr og andet vvs arbejde,  så vi er en lille virksomhed som er nystartet, og har fået dette regnskabsprogram anbefalet. Vi har derfor ikke så meget erfaring med sådanne ting, men regner da med at lære med tiden.  Du må gerne kontakte mig mandag hvis dat passer dig på tlf 41170000 efter 15.

Fortsat go weekend, og glæder mig til at få hjælp til at komme videre;-)

MVH Karina

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina,

Jeg ringer til dig mandag.

Men du kan lige se om din opsætning er ok:

Åben regnskabsprogrammet 

Vælg Guider
åben kom godt igang 
åben 6. stamdata debitorgrupper og kreditorgrupper

Hvad har du stående i disse felter ?
Debitorgrupper
Kreditorgrupper 

Se eks. debitorgrupper:

 

Bemærk:

Her er oprettet konto for debitore 3080 samt en udligningskonto 3010 og gruppe kaldes Debitor da der bare er en og den har fået nr. 10
Da du sikkert bare arbejder med en debitorgruppe behøver du kun en altså her nr. 10. Når du opretter en ny debitor kan du i drop-down menuen vælge denne ene gruppe der her har fået navnet debitore se teksfeltet.

Så når du opretter debitorer så tilknyttes dette gruppe nr. når du vælger debitorer i drop-down menuen der er synlig ved opretning af ny debitor!

Se eks. Kreditorgrupper:

 

Her ser du samme gruppe nr. men teksten er nu Varekreditorer. Konto for disse er 4590 og udligningskontoen er som for debitorer!

Se om du har denne opsætning korrekt. Og husk at de oprettede kreditore skal have tilknyttet gruppe nr. altså her Varekreditorer som vælges i drop-down menuen når du opretter en kreditor.

mvh

john sommer 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)