Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man uden videre få fjernet sin forhandlerstatus af et mærke?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg tror ikke det vil ende i noget konstruktivt resultat, hvis du forsøger at tvinge dem til, at sælge til dig. Også selvom du har brugt lang tid på at køre dette mærke ind :-). 

De må ikke diktere dine priser, som et krav for at sælge til dig.

http://politiken.dk/erhverv/ECE37131/levis-maa-ikke-diktere-priser/ 

Det jeg også synes er vigtigt at understrege er, at en samhandel skal være givtig for begge parter, uanset lovgivningsmæssige aspekter omkring prissætning, og der er desværre en tendens til at man straks går til yderligheder frem for at lave forhandlinger til alles bedste..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du/I mener ikke der er noget at komme efter ifht. det store arbejde vi har lavet, for derefter at få at vide at det er spildt?

Se i øvrigt på Caspers webshop som er et yderst glimrende eksempel på noget der kan lade sig gøre grundet omtanke, for det er ikke prisen der er grunden til hans succes (ifølge min overbevisning) Smile

Og dette til trods for han endnu ikke har introduceret gokkesokken Cool

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle.

Vi er skam også interesseret i at sælge til markedsprisen, hvis alternativet er slet ikke at sælge. Men nu må vi se om vi kan fortsætte med salget, evt. til en anden pris, når vi lige får snakket sagen igennem med leverandøren.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

importer:

Tak for svar alle.

Vi er skam også interesseret i at sælge til markedsprisen, hvis alternativet er slet ikke at sælge. Men nu må vi se om vi kan fortsætte med salget, evt. til en anden pris, når vi lige får snakket sagen igennem med leverandøren.

God løsning.

Og så kan I jo skabe merværdi for kunderne på andre måder eller med lukkede tilbud eller point der kan anvendes til andre ting i shoppen eller som rabat næste gang.

Der findes et hav af muligheder for at bevare en succes Smile

God vind

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg tror ikke det vil ende i noget konstruktivt resultat, hvis du forsøger at tvinge dem til, at sælge til dig. Også selvom du har brugt lang tid på at køre dette mærke ind :-). 

De må ikke diktere dine priser, som et krav for at sælge til dig.

http://politiken.dk/erhverv/ECE37131/levis-maa-ikke-diktere-priser/ 

Nej distributører og leverandører må ikke diktere priser, men jeg kender da alligevel til adskellige eksempler på hvor vi klart får at vide at hvis vi ikke tager vejl. pris til slutkunde, så får vi ikke flere leveringer fra denne grossist.

Andre giver frit spil herfor.

Vi har valgt at følge grossisternes henvisninger, da der også er fordele ved faste priser .-)

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)