Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt må man gå?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står pt. med en idé om at udvikle en side der være en kopi af en anden side, så vidt det er muligt. Min side skal være en humoristisk side, uden nogen intention om at tjene penge. Men, hvor langt må man gå med et design af en side, der i så høj grad som muligt skal ligne en anden side? I dette tilfælde er der tale om en side fra et teleselskab.
Navnet ligger tæt op ad teleselskabets, og logoet skal helst også ligne så meget som muligt (dog ikke fuldstændig ens).

Håber det var til at forstå.
Dbh Lars Østergaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vælger et domænenavn, som ligger tæt op ad teleselskabets, så vil de nok bare få dig til at lukke domænet.

At siden er humoristisk er ikke sikker teleselskabet er enig med dig i - og er de ikke det, så har selskaberne typisk en del ressourcer som de "drille tilbage" med ...

Nu ved jeg godt, at det er et specielt teleselskab som du vil lave "lidt satire med", men hvis jeg var dig, ville jeg overveje om tiden ikke er bedre brugt på at lave noget, du kan tjene penge på eller som kan hjælpe andre i stedet ;-)

Det juridiske har jeg ikke kendskab til - dette var mere et "forældre-agtigt" indspark :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Det er jo ikke sådan generelt at svare på... det nemmeste er at du selv sætter dig lidt ind i reglerne...

http://www.kum.dk/Infokiosk/IT1/ 

 

Der skulle du kunne svar på det meste, men den korte version er at du gerne vil snylte på deres brand, om du så tjener penge på det eller ej, gør ikke nødvendigvis den store forskel. Og rent juridisk kan de formodentlig stoppe dig hvis de gerne vil, om de så gider sætte et stort apperart igang, eller bare synes det er meget sjovt aner jeg jo ikke, rygterne siger at 3 mobil inviterede Niels Hausgaard ind og spille hans "3 mobil sang" (ligger vist nok på youtube og er faktis lidt sjov)

Jeg ville træde varsomt, men det er bare mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)